Inlägg från: GoåGlad |Visa alla inlägg
  • GoåGlad

Sollentunamammor 2

Hej i nya tråden.
    Ja här har det varit ännu en dag utan pappa. Isac ilsknade till ordentligt efter massagen idag och gallskrek i bilen hem, precis när vi körde in på Lomvägen somnade han mitt i skriket av utmattning, stackarn. Jag tog honom i vagnen och gick för köpa en pizza för att trösta mig med. Hann bara ut från pizzerian så var han igång igen. Hem o trösta o amma o byta blöja. Slutade med att jag fick äta en kall pizza en timme senare (orkade inte ens värma den) Puh. Ja så även min lilla kille har humör ibland. 
    Sen sov han tack o lov i några timmar och precis när jag tappat upp ett varmt bad till mig så vaknade han så klart. Så han fick krypa ner med mig. Tur att han tycker om att bada. Vi låg nog i en halvtimme och myste.

Modesty- Min man animerar dataspel. Han jobbar på Dice EA, som är sveriges största spelföretag. Det är så lyxigt där så ibland tror jag att han hittar på att han måste jobba över, och bara vill vara på jobbet ändå. Dem har två plan i glashuset vid slussen med utsikt över hela stan. Dem har eget gym, massageterapeuter o naprapater på avd, "lekrum" med pingisbord, biljard o flipperspel etc, Kaffebarer överallt, stor terass där dem brukar ha grillfester med utsikt över vattnet,  egen italiensk kock som är anställd att laga deras matFörvånad Ja you name it.... Dessutom är allt så hemligt så ska man som fru hälsa på måste man skriva ett kontrakt på att man inte talar om nåt , ja om spelet dem gör alltså.

Så ja ni kan ju hajja själva varför han inte har bråttom hem till mig o Isac.

Nu är han i alla fall hemma, och jag tänker inte ta Isac i första taget. Funderar på att pumpa ur och bädda på kontoret så jag får sova hahaha. Eller rättare sagt så att han får vara vaken en natt och fatta hur det kan vara Flört

• GoåGlad

härligt lördagsväder !! Men det är skitsamma för här hemma är vi lite krassliga, ont i halsen o lite smått förkylda. Inte Isac än så länge tack o lov. 
    Jag roar mig med att jaga bananflugor. Dessa små jävla äckliga kryp!!! Har ingen aning om vart dem kommit ifrån för jag har ingen frukt hemma o har inte haft på evigheter. Har inte heller nån äcklig soppåse nånstans.. men helt plötsligt så var diskbänken totalt invaderad av dessa små äckliga kryp. Jag måste vifta bort dem för att kunna koka mitt kaffe. Dem har även börjat sprida sig så sakteliga till andra delar av lägenheten. Uscha.

jag har gillrat fällor bestående av:
    *glas med äppelcidervinäger, lite vatten, socker och ngr droppar diskmedel i, lite här o var i lägenheten. Och det funkar ju men lite för sakta kanske. Skrattande

*Jag har även provat att gå runt med hårspray och försöka spraya ihjäl dem men det resulterade mest i att jag o Isac höll på att få astmanfall.

*Har hällt propplösare i vasken i fall dem lagt ägg där. Har även hällt i kokande vatten som Beccagrodan tipsade om.

* har provat att försöka dammsuga upp dem jävlarna. Förvånad

* Jag har satt ner vitlök o lagerblad i blomjorden, för det läste jag nånstans att man kunde göra ifall dem lagt ägg där.

*har försökt dressera katten till att äta upp dem, men han ser dem inte ens för dem är så jäävla små..Fundersam

Vad mer kan man göra för att utrota en denna lilla hemska varelse. Jag är så trött nu för det senaste dygnet har all energi gått åt till att komma på olika massförstörelsevapen för bananflugor.  Som att jag inte har nog med att vara arg på min man som aldrig är hemma och passa Isac
    Så om nån har nåt dundertips hur man ska kunna uttrota denna lilla onödiga varelse från planeten jorden så får ni mer än gärna säga till. Jag är desperat.

Trevlig lördag kvällFlört

• GoåGlad

hmm.. Har hört om den där radar-sprayen. Verkar ju skönt om dem är borta på 20 min.
    Är det inte farligt om man har småbarn hemma???

• GoåGlad

Hej hopp.. har inte orkar skriva på ett tag för jag har varit så j..la förkyld.
    Jag har haft världens bästa helg.  Min man har nog haft lite dåligt samvete för att han varit borta så länge. I fredags kväll fick jag pizza och sen vi lagt Isac myste vi i soffan o drack lite vin (efter att jag pumpat ur så klartFlört). I lördags hade vi en shopping/fika dag i Täby C för det var min namnsdag då. På kvällen tog jag ett långt bad sen lagade Claes mat och så fick jag lite vin igen FörvånadSkrattande, vilket ledde till lite skojsiskojs i sänghalmen oxå Räcka ut tungan. I morse tag han Isac så att jag fick sova länge och när jag klev upp stod frukosten på bordet, Isac var påklädd o klar och jag hade fått pengar på kontot så att jag kunde åka in till stan o shoppa nya skor!!!! Ensam utan barn! Vilken dröm. Så jag pumpade ur hej vilt, ringde syrran och åkte in till stan. Shoppade glatt upp alla pengar och satt sen i flera timmar på en uteservering, i solen, i gamla stan, fikade med syster o några polare. Herregud sååå skönt. Hade nästan glömt hur det känns att röra sig obehindrat utan vagn o bebis.
    Var borta i 5 timmar och när jag kommer hem säger Claes det jag längtat efter att få höra.. -Nu förstår jag varför du har svårt att hinna äta eller få saker gjorda när du är hemma med Isac!! Tack snälla älskling för att du förstår mig ..äntligen. Glad

Så nu är jag superglad, och åter igen laddad för en ny vecka.. ååååhh jag glömde ju säga att karln dessutom tagit ledig tor, fre nu till veckan och att jag ska ha tjejmiddag nästa lördag...OOOOOOOOOIIIIIIII känns som jag vunnit på lotto.Skrattande

• GoåGlad

Ja bekräftelsen på att han fattar lite mer hur jag har det varje dag är absolut det bästa .  Det andra är bara en jätterolig o trevlig bonus

• GoåGlad

Molly84- jag kan ju tillägga (om det är en liten tröst ;)) att min man o jag typ bråkat hela senaste månaden pga all hans övertid på jobbet o oförståelse för min vardag. Så jag tror  jag bara lyckades dra den berömde dåligt samvete-lotten i helgen och vann denna helg. Men lyckas man med det då och då så blir ju livet lite lättare för en stund. Eller som Modesty skrev-skönt när det går upp ett litet ljus!!!Skrattande

• GoåGlad

Camabo- kan det vara nån utvecklingsfas hon är i kanske??? Eller tänder??  Jag tror stenhårt på att det är utvecklingsfaser hela tiden som Isac blir knäpp av ;) Han var så där road av Mysebo idag men så fort vi kom hem blev han glad och jollrig. Hmmm.. han vill inte att mamma ska ut o fika tror jag.
    Nä men ärligt ibland undrar man ju vad dem små liven håller på med. Ibland kan man ju inte för sitt liv begripa vad som är fel eller vad dem försöker förmedla, och dem kanske inte vet själva alla gånger heller. 
    Jag har börjat sätta Isac upp i vagnen så fort han är vaken, och fälla ner suffletten och det verkar han tycka bättre om (ibland) .

• GoåGlad

ojj varför går tiden så snabbt när man väl får ha den för sig själv. Satte mig vid datorn när killarna somnat för att fixa lite  och blev sittandes till nu. Har lagt in massa nya bilder i galleriet och det tog sin lilla tid. Skönt ändå att göra det när ingen stör en... :) Nä nu är det god natt....

• GoåGlad

Camabo-jag har kvar min liggdel i vagnen men sätter en kudde bakom Isac så han kan sitta. Det funkar jättebra. Då kan jag lätt lägga ner honom när han blir trött

Apropå vagnar o promenader. Går alla mammor ut varje dag på långa promenader med sina barn??? Idag har jag ännu inte kommit utanför dörren. Orkar inte. Jag känner mig av nån anledning så dålig dem dagar jag inte orkar, vill eller hinner utanför dörren. Får för mig att Isac kommer bli sjuk för att han inte får dagsljus på sig och frisk luft. Och dålig för att jag inte rör på mig. Helt enkelt en dålig mamma. Känner ni igen er, eller är det bara jag som kan få ångest över promenader??? Ibland känner jag att det är så trist o jobbigt att komma ut o gå själv. Det är ju enklare om man går med nån annan.
    Hur gör, tänker ni andra???

• GoåGlad

Haha Camabo- jo kunde just tänka mig att du att du sitter hemma o filar på bestseller
    och botemedel.  Har hört att föräldralediga mammor tenderar att komma på diverse bra uppfinningar. Fundersam

Ja jag är väl bara mänsklig har jag insett. Men när man sitter hemma i sin egen kammare kan man ju lätt få för sig saker. Att alla andra gör si o så.... Men nu har jag bestämt mig för att jag måste sluta jämföra mig med alla andra och tänka på vad jag tycker, även om det är svårt. 

Svar på tråden Sollentunamammor 2