• Yohanna85

Delat ansvar i en familj

nu är ju jag den kvinnliga biten av ett förhållande och jag har en bonus.

Men vi har tagit det som det har kommit. Min sambo har aldrig tagit mig för givet just med att ha hans son!
    MEN jag är den som står och lagar mat till oss allihopa, jag städar mest och jag tvättar mest. (just nu är jag mammaledig).
    Men så var det även innan också, eftersom jag var hemma mest (pluggade).

Men att ta ansvar för hans son har kommit med tiden, det har växt fram hos mig. Och min sambo har låtit det växt fram.

Jag dansade väldigt mycket innan! tränade en del och tävlade. Jag skötte nog hemmet mest förut. Men idag när jag är mammaledig till våran gemensamma så har jag även min bonus nu när min sambo jobbar kväll. För att inte ha bonusen så länge på dagis. Så bytte vi vecka när min sambo jobbar kväll.

Så jag är hemma själv med bonusen och våran gemensamma. Och det anser jag självklart eftersom min sambo måste ju jobba och detta var vårat bästa alternativ just nu när jag är ledig anser vi.
    Och det gör ju att jag tar minst lika mycket ansvar för hans son.

Vi kan ha honom de andra veckorna när han jobbar dag, men jag vill inte sätta han hela dagen på dagis. Och är han hemma så får jag fullt upp till min sambo är hemma halv 5 på dagen. Och det är ganska tungt ... men när min sambo jobbar kväll är han ju hemma, under dagarna och sen när han åker och jobbar så lämnar han sonen på dagis några timmar, sen hämtar jag honom och vi går hem och gör lite kvällssysslor sen är det läggdags!

Men ni har bott ihop i 2 år och han beter sig som en inneboende, hjälper inte till med något!
    Det är inget att ha. Det är inte fel på dig. Han borde ju ha kommit in mer i familjen efter en sån lång tid ni har bott ihop!
    Du kommer att hitta någon som kommer växa in i er familj och kommer vara ett stöd i vardagen. För han ska ju inte vara ett extra barn där hemma. Man ska hjälpa till varandra. Sen kanske det kan ta ett litet tag innan de tar ansvar för bonusen/bonusar, men det ska ju gå åt rätt håll. Men han verkade inte vara mogen för ett familjeförhållande. Han är inget att ha

Svar på tråden Delat ansvar i en familj