Underställ på dagis?
Om man väljer att ha ylle-underställ under overallen kalla dagar så måste ju personalen ta av underställe och sätta på andra kläderna och nya strumpor när de sen gå in. Tycker de det är jobbigt eller är det så man gör normalt?
Om man väljer att ha ylle-underställ under overallen kalla dagar så måste ju personalen ta av underställe och sätta på andra kläderna och nya strumpor när de sen gå in. Tycker de det är jobbigt eller är det så man gör normalt?
Är det inte bättre att köpa en varm overall?
Å andra sidan kan ju barnet bara ha understället på sig inne och få mer kläder på sig när det ska gå ut.
Är nog olika från förskolan till en annan...Vanligast är nog tyvärr att dom inte sätter på och tar av långkallsonger osv under dagen. Minns att sonen hade dubbla brallor ibland när man hämtade..även tröjor....
Prata med personalen,dom brukar ju annars gilla när barnen har rejäla kläder
Jag brukar ta av så de går i underställen inne. Ev byter jag tröja, men att byta alla kläder för alla barn blir för mycket merarbete.
Jo, men oavsett hur varm overallen är så tycker jag att yllekläder är att föredra närmast kroppen eftersom bomull inte andas. Menar du att ni inte har underställ kalla dagar utan bara de vanliga kläderna? Vår dotter är inte så väldigt rörlig utan sitter ganske mycket stilla och kör med bilar osv
Jag försår att det blir mycket merarbete. Tänkte därför jag skulle kolla innan vi vinterhandlar. De blir inte för varma i sina underställ inne då?
Det gör vi med :) Tycker vi har snorkalla vintrar :) Men jag ska höra med personalen vad de tycker. Jag vet att de jobbar hårt med att lära barnen ta av och på sina egna kläder så det kanske kan upplevas som lärorikt.
Mina tre söner har haft långkallingar (i bomull) mjukisbyxor och en bra overall. Har inte en enda gång på 9 år hört dem klaga på att de varit kalla.
Jag hade låtit lillan gå i ulllångkallingarna inne och sett till att personalen klädde på henne mer. Det känns som om att ta av kläderna och på understället och på med kläder och ytterkläder igen är för mycket jobb för personalen. Det blir synd om de barn som redna är påklädda och svettas och väntar på att få gå ut.
de dagbarn jag har som har underställ har oftast långkalsonger i ull samt linne/kortärmad tröja och då blir de inte för varma om de går omkring i understället.
Bor med i gbg och nog är det rått, kallt och blåsigt här på vintern... Brrr . Min son (22 mån)har långkalsonger under byxorna som är under overallen på vintern...
Ska nog köpa ylleunderställ i år..