• Eva A

airshell.com (förpackning till barnvagn)

Ännu en fråga från mig...
    Ska flyga från kastrup och har sett att man där kan hyra emballage till barnvagnen för att ha med den på flyget. Det görs via hemsidan www.airshells.com Någon som har prövat det eller hur har ni annars packat in vagnen, bara med plast eller?

• Svar på tråden airshell.com (förpackning till barnvagn)
  • Eva A

Hej igen!

Jag har nu förhört mig hos lite olika och det verkar som att de flesta bara packa in vagnen i plast. Man kan köpa en plastpåse som är speciell till barnvagnar ute på flygplatsen. På Kastrup kostar den 30 kr. Har fortfarande inte bestämt om vi ska hyra en sådan där speciell förpackning till vagnen. Fördelen är att det är tjockare och därför är vagnen bättre skyddad. Nackdelen, som en bekant till mig påpekade (de hade provat det) är att man inte kan se att det är en barnvagn i så det är möjligt att bagagepersonalen är mer vårdslösa med den än om det är genomskinlig plast runt.

• Eva A

Hej igen!

Nu hemkommen från Turkiet (flög till Antalya). Hyrde en sådan där airshell-väska på Kastrup och vagnen har hållt utan problem, men ska jag vara helt ärlig kanske det hade gått lika bra med ett sådant där 30-kr plastförpackning. Väskan var tjock och säkert ett jättebra skydd, men det negativa var att den var enormt stor och man skulle ju själv släpa den till incheckningen när vagnen packats ner och det var många som tittade både en och två gånger när vi kom med det stora byltet!

Nästa gång vi ska åka är grabben 10 månader och då får det bli en sulky istället!

Svar på tråden airshell.com (förpackning till barnvagn)