• Anonym (vill veta)

Behandling Lindalen o Håsta halvvägshus?

Hej

Är det nån som vet nåt om lindalen o kanske till och med nåt om håsta halvvägshus, typ behandlingen där, är dt ett bra ställe? Nån som har erfarenhet av det både som, kanske vart där själv eller känner nån som vart där? Hoppas nån kan hjälpa mig. Tack all som svarar!

• Svar på tråden Behandling Lindalen o Håsta halvvägshus?
  • Anonym (jag..)

jag va på lindalen men stannade bara en vecka.. det va väl okej antar jag.. va ska man säga??
    vet andra som vart där o tycker att de tär ett bra ställe så..

• SandvikenMamma

Jag har varit på Linneagården (för kvinnor, men det är samma ägare) och jag har varit drogfri i fyra år.

Jag känner många som varit på Lindalen, och folk blir ju drogfria av det, så det fungerar Är det någonting speciellt du vill veta?

• Anonym (vill veta)

Hej, tack för att ni svarat

Jag skulle väl veta mer om hur behandlingen är o så. Inte jag som ska ha den. Hur bra är det att skaffa kompisar på behandlingshem när man försöker undvika de som finns på "hemmaplan" så att säga? orolig för när o kär. Jag hoppas också behandling funkkar den här gången...
    M.

• Flygfotogen

Håsta halvvägshus har jag ingen direkt insikt i men jag vet att Håsta som område är rätt utsatt. Det finns mycket trubbel där och många barnfamiljer. Vilket inte är det idealiska att kombinera. Det är ett område där det bor mycket invandrare och många 50+ som vill tryggbo. Det har blivit ansamlingar där. Håsta i sig är dock fint.

• Anonym (jag..)

jag gjorde behandling inom öppenvården, fick lite panik av o va "instängd" i ett hus sådär. men jag har flera kompisar från behandlingen o det hjälper mig.. sen beror det ju på en själv också å vilka man söker sig till tror jag.. jag vill verkligen vara nykter o de kompisar jag pratar me från beh. det är dem som kämpar på också.. man märker ju ganska fort vilka som e "seriösa" eller va man ska säga..
    Att ha kompisar från behandlingen gör ju att man alltid har nån som förstår, nån som vet mycket som andra man känt i åratal inte ens vet, efetrsom man tar upp så mycket man kanske aldrig sagt förut..
    Men det e vad jag tycker o tror..

Svar på tråden Behandling Lindalen o Håsta halvvägshus?