• Yosa

Vad gör ni för att öka er mjölkmängd? huskurer

Ja, vad gör ni för huskur för att öka er mjölkmängd?

Läste att man tex kan dricka öl och svagdricka för att öka produktionen. Kan man dricka lättöl eller ska det vara helt alkoholfri?

• Svar på tråden Vad gör ni för att öka er mjölkmängd? huskurer
  • Tjomsan

För mig verkar det vara att ju mer jag ammar desto mer producerar jag.

• Sonoma

Det finns en nässpray som heter Syntocinon som jag tror ökar mjölkmängden. Jag fick sån utskriven när vi låg på Neo eftersom vår son föddes 5 veckor för tidigt och mjölken skulle komma i gång. Sen skrev BVC ut sån åt mig så hör med din BVC-sköterska!

• älsa

Lättöl funkade utmärkt för mej! Blev smått beroende av lättölen och maken fick snabbt springa ner till affären om det var slut hemma

Ett annat bra tips är att låta bebisen snutta så mycket den vill. Det ökar ochså mjölk mängden!
    Lycka till med ammandet!

• Yosa

ja Syntocinon fick jag också på BB men vad jag förstod så hjälper det UTDRIVNINGEN va? inte mjölkproduktionen. Ja kanske fattat fel...........

• Yosa

Älsa: kan man dricka lättöl utan att det är fara för barnet?

• zukits1

Yosa: Du har rätt att sprayen är för utdrivningen.

Jag prövar med bröstet när hon är gnällig eller signalerar att hon vill amma. Det är säkraste sättet, så kan hon öka produktionen genom att amma så ofta som behövs.

• gunilla m

Fick ett häfte på bb som tar upp det mesta kring att bli förälder. Längst bak i den finns ett recept på ett te som ska öka mjölkmängden.
    1 liter vatten, 2 tsk fänkål och 2 tsk anis, koka upp och låt dra i 10 minuter. Sila och det är klart. Smakar lakrits, gott!! Om barnet har kolik kan man ha i två påsar kamomillte alt 4 tsk kamomill, när det drar så ska det hjälpa till mot detta.
    Det ska vara mjölkstimulerande, väderdrivande, kramplösande, magsträkande, slemlösande för luftvägarna.

• Jamson

att amma oftare är mig veterligen det enda sätt som ber mer mjölk,
    det funkar på kor och det funkar på människor, helt naturligt!

• cgcg

Malt i teet. (malt finns också i lättöl)

• llama

Pumpa ökar också amníngen, så kan du ge det om det behövs senare eller frysa det!

• tejej

Rekommenderar starkt téet som gunilla skrev om. Det är sååå bra!

• Yosa

vart kan man köpa malt någonstans?

Är det okey att dricka vanlig lättöl när man ammar eller är det för mycket alkohol?

• Sanna1975

Detta funkade på mig:
    * ät ordentligt
    * drick massor vatten
    * amma ofta som tusan - framför allt på natten (jag ammade med 1,5 timmes mellanrum dygnet runt....)
    * drick amningste (eller vanligt fänkålste) - finns att köpa på hälskostaffärer om man inte orkar göra själv, finns även att köpa på nätet någonstans, minns dock inte var

Lycka till!!!!!! Det är lite pyssel att få upp mjölkproduktionen, men det går med lite envishet!

• Sanna1975

yosa: du hittar även kamomillte på hälskostaffär (finns förmodligen även det på nätet också)

• SofiaD

Jag dricker massor av vatten och ammar ofta om jag märker att det är dåligt med mjölk - funkar alltid!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
Svar på tråden Vad gör ni för att öka er mjölkmängd? huskurer