• mamyleine

Röker du/får andra röka i din bil?

Jag röker inte själv.

Men anledingen till att jag frågar är för en vän till mig berättade att hennes vän lånat bilen av min vän rökt i min väns bil utan låv. MIn kompis hade sagt att DU får inte röka i bilen så gå ut om du måste röka osv. Men den här vännen hade struntat i de så det stank rök i min icke rökande väns bil. Min vän blev självklart förbannad var på min kompis vän sagt att det omöjligt kunde vara någon cigarett rök min kompis sa då hur kommer det sig att det ligger rester av ciggaretter i min bil då? Min kompis vän sa då att det säkert följt med från h*n jacka . Ja vissa gör allt för att ljuga och inte åka dit så min kompis gav upp men förbannad och ett städprodject framför sig.

Så hur gör ni? Röker ni i bilen? Och skulle ni röka i en bil ni vet att ni lovat att inte röka i?

Vad har ni för moral .

(eftersom jag själv inte är rökare kan jag inte svara, men jag säger som så att om min vän bad mig att inte äta i bilen skulle jag inte göra det heller).

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Röker du/får andra röka i din bil?
  • ericas mamma

jag eller sambon röker inte, o ingen annan får röka i bilen

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • Theodoris

Om jag nu haft en bil så skulle jag inte röka i den och inte vilja att andra heller gjorde det. Skulle dock röka i andras bilar om dom sa att det är okej. Men inte annars

• bebbe made in italy

när jag rökade så rökte jag både i min bil å mina vänners bilar, men dom rökte själva i bilen... Tack gud att man slipper förgifta sin stackars kropp mer

• Åsa med 3

Jag har varit rökare sen jag var sexton (slutade för 2 månader sen) men jag skulle ALDRIG röka i bilen, varken min egen eller andras...Fy FAN vad äckligt!!! Har rökt i min sambos jobb bil, och det luktade skunk...men den bilen var redan inpyrd...

Väldigt dålig stil av kompisens kompis!!!

Laban, vi längtar efter dig!
  • WhiteTrash

Varken jag eller sambon är rökare, men vi skulle nog undvika röka i bilen om vi eller nån av oss var det. Tror jag.
    Andra rökare får heller inte röka i vår bil!

• Ex ungue leonem

Röker inte själv alls inte min man heller.Och ingen får röka i bilen när de åker med oss.Eller ens röka inne heller

• Atamon

Det är så jäkla slafsigt att röka i en bil. Trodde faktiskt inte att folk gjorde det i någon större utsträckning längre. Åtminstone så reagerar jag varje gång jag ser någon röka i en bil.

• sistersledge

Röker inte själv och skulle bli vansinnig om någon rökte i bilen eller i min lägenhet!

• Agamemnon

Min man röker och innan jag plussade gjorde jag det med. Vi rökte då båda i bilen, nu gör ingen av oss det.

Om jag lånar en bil av någon som ber mig att inte röka i den så tar jag självklart hänsyn till det och röker inte. Det är ju som att komma hem till en icke-rökare som ber en att gå ut på balkongen och sedan ändå sätta sig i dennes vardagsrum och bolma... Nä, man tar seden dit man kommer.

• Agamemnon

Glömde att tillägga: så länge vi rökte i vår bil fick naturligtvis också andra göra det.

Svar på tråden Röker du/får andra röka i din bil?