Inlägg från: sataya |Visa alla inlägg
  • sataya

Grisöron

jag har hört att de blir det.. det är väldigt fett osv.. ger aldrig min hund grisöron men vet många som gör det...
    men som sagt ja de kan bli dåliga i magen...
    just nu ligger snuttan och tuggar ben och kollar på micke och molle:)

• sataya

vi har testat mycket olika.. lever godis och sedan märgben är väl favoriterna och även denta stix tycker hon om mycket...

• sataya
    Cheera skrev 2007-09-29 16:36:25 följande:
    sleeping sun:Vi hade tänkt och ge det som lördagsgodis men testade igår redan och imorse var han så odräglig på barnen (vela vara med och leka) så då fick han resten då. Den andra hade vi tänkt spara men han kommer inte få fler...inte om han blir dålig i magen av dom.sataya:Funkar denta stix? Har gått och sneglat på dom men det känns mer som att det är rent godis Kanske får prova nå ickerökt som inte är lika bastant som tuggben. Finns ju mindre men dom käkar han ju upp på 5 minuter och man vill ju att han ska hållas ett tag
    funkar och funkar haha de luktar gott:)
    våran hund har bra tänder redan så det är som svårt att se skillnad:)
  • sataya
    Cheera skrev 2007-09-29 16:45:40 följande:
    sataya:Jo, det är väl mer på själva andedräkten som jag tänker på. Vår valp luktar lite illa, som om att han ska ha ätit en död mus eller nå...men så äter han ju allt han hittar ute. Hade tänkt börja med tandborste på honom för att förhindra tandsten (vilket tuggben också ska hjälpa till med).
    köp och prova.. min hund är så där med att hon äter allt hon hittar typ.. och jag har försökt med att borsta tänderna på henne men hon biter bara på tandborsten haha...

hur gammal är din??
  • sataya
    Cheera skrev 2007-09-29 16:57:18 följande:
    Hehe, jag förstår om hon tuggar. Kommer väl vår att göra också för han försöker naggas så fort man kommer i närheten av nosen på honom.Han är 13 veckor.Eran då?
    hon är 10mån.. vi tog henne då hon var 4mån (hon blev illa behandlad) så vi har haft och har fortfarande jätte mycket jobb med henne.. och nu är hon i trotsåldern med så jag blir galen på henne:P vi är upp i varann hela dagarna och man blir lite små less...
  • sataya

haha jo men vänta bara:) hahaha
    min försöker busa jämt, försöker hoppa på min mage osv vilket inte är speciellt skönt då man har en bebis där.. men annars är hon underbar ser sådan stor skillnad på henne nu och då vi tog henne...

• sataya
    LillaLulla skrev 2007-09-29 17:23:33 följande:
    Cheera - ja, det finns torkade grisöron. Men jag vågar inte riktigt heller köpa grisöron (alls!) pga den stora kvävningsrisken. Så vi kör märgben istället, okokta. Enda nackdelen med det är att Rally blir så "in i" sitt tuggande att hon börjar morra åt katterna, som kommer och ska ha sig ett litet smakprov. Jag avbryter henne då, innan hon blir riktigt hysterisk!
    haha så blir min hund med.. alltså hon blir helt inne i sitt ben att man blir rädd hahaha
Svar på tråden Grisöron