• Anonym

Obalans i underlivet?

Jag har ganska riktligt med flytningar, och tycker personligen att det stinker rutten fiskfabrik långa vägar.
    Kan det vara obalans i udnerlivet?
    Eller svamp?
    Svamp tror jag inte att det är, för det kliar inte eller så.

Skulle man kunna återställa eventuell obalans med någon bra undrelivstvål fårn apoteket?
    Har ni något tips?

• Svar på tråden Obalans i underlivet?
  • Anonym

Tack så mycket!
    Kan man använda lactal kuren utan att testa sig först? Eller kan det vara till någon skada att använda den även om man ej har obalans?

• Sofis

Såhär står det om Lactal gel:
    När ska Lactal inte användas?

Vid klåda eller värk ska Lactal inte användas. Om besvären inte upphör efter behandlingen bör läkare kontaktas. Blodblandade flytningar och flytningar i övergångsåldern ska också kontrolleras av läkare. Lactal bör undvikas när man försöker bli gravid då Lactal har ett lågt pH och kan försämra miljön för spermierna.

Så så länge du inte upplever något av det ovan nämnda, är det nog bara att köra på!

Att diskutera på FL är INTE som att diskutera IRL!
  • Anonym

hehe, frågar som om jag inte vore läskunnig
    Tack ska du ha!

• Sofis
    Anonym skrev 2007-09-29 18:06:51 följande:
    hehe, frågar som om jag inte vore läskunnig Tack ska du ha!
    ingen fara Lycka till!
    Att diskutera på FL är INTE som att diskutera IRL!
  • Alonia

Hej.
    Jag har liknande problem, e i V 18. Ringde MVC som sa att man e väldigt basisk i floran i underlivet under graviditet. Jag fick bara rådet att låta vara, lufta på natten & använda bomullstrosor, inga trosskydd & undvika socker. Det sistnämnda e inga problem alls, e mest illamående iallafall...
    Lycka till!

• Anonym

Jaha, men jag är inte gravid

Har någon förresten tips på tvål man kan använda som behåller den normala Ph balansen i underlivet?

• Anonym (Fisk)

Jag har haft som du...
    Luktar blääää...
    Jag hade obalans i bakteriefloran så jag fick madicin av gynläkaren...

Helst ska man ju undvika att ha tvål i underlivet....

• Anonym

Ska man undvika tvål helt och hållet?
    Bord eman inte ha tvål ibland då? Någon bra från apoteket?

Svar på tråden Obalans i underlivet?