• Joboli

Ingen ägglossning. Normalt?

Hej! Ska försöka svara.

Är det vanligt attt man ej har ägglossning?? Hos ofrivilligt barnlösa är det nog vanligt. Jag har ingen ÄL.

Vad finns det för olika orsaker till det?? Det finns många orsaker till det. tex. PCO, högt prolaktin värde, prolaktinom, störningar i hormonbalansen, undervik, övervikt. mm mm mm

Och vilka behandlingar har ni använt för att kunna bli med barn? Hormonbehandlingar ex. pergotime, medicin som sänker prolaktinet och IVF har jag använt mig av.

Kan man vara i klimateriet i 34?? Ja man kan vara i klimakteriet vid 34-års ålder, men det är inte så vanligt. Det kan undersökas med hjälp av blodprov tror jag.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Joboli
    Hoppentoss skrev 2007-09-29 18:47:58 följande:
    Tack för dina utförliga svar. en fråga till...Kan man ha PCO och ändå ha mens men ingen ägglossning.
    Ja
  • Joboli

Jag tror jag har lite PCO, det syntes ett litet pärlband när jag var hos gyn, men de fastslog aldrig någon diagnos. Jag har mens som vanligt, men en oreglebunden cykel, ca 32-45 dagar emellan gångerna. Över 35 dgr så har man sällan ägglossning har jag hört.

• Joboli
    Hoppentoss skrev 2007-09-29 18:53:26 följande:
    Tack...Lejonhjärta... En fråga som jag hoppas jag får ett lyckligt svar på...har ni fått ert efterlängtande barn.??Allmänt:Kan man ha sådan tur att man blir med barn på en gång och sedan när man försöker med andra upptäcker fel? Har det hänt er?
    Tyvärr har jag inget lyckligt svar att ge. Efter många år av barnförsök, år av hormonbehandlingar 3 IVF:er, MF mm mm , så står vi fortfarande med tom famn, inget barn än. Men vi kämpar på, vi ska snart göra vårat första FET (om de klarar upptiningen då)

Kram
  • Joboli
    Hoppentoss skrev 2007-09-29 19:04:09 följande:
    Lejonhjärta:Det svider i mitt hjärta när jag hör detta... Vet hur det känna med alla dessa ivf...har gjort fem ivf och fyra fet..Är nu ruvare med ovetande resultat...Vi får hoppas att våran stund kommer
    OJJ vilket välfyllt bagage du hade.. Har ni fått barn på något av försöken? Jag önskar dig all lycka, håller tummarna för ett pluss
Svar på tråden Ingen ägglossning. Normalt?