Smülschen skrev 2007-09-29 20:49:08 följande:
Konstig fråga kanske... Vi har en tjej som kommer vara 3 år när hon får sin lillebror. Jag känner mig lite vilse i tanken att bli mamma till en pojke. Inte på något negativt sätt alls. Det känns mest spännande och jag är jätteglad för att vi kommer att ha en av varje... Ni som har både tjejer och killar, kan ni dela med er? Finns det skillnader eller likheter man inte tänkt på eller kan föreställa sig?Sen beror det ju naturligtvis på vad det är för prick. Han har ju en egen personlighet också...Vill bara ventilera lite tankar och funderingar...
Min förstfödde (och ända barn för tillfälle) är en son o jag kan inte tänka mig ngt annat. Tror inte det kommer kännas så annorlunda när han väl kommer. Jag hade också lite funderingar o så men jag o min son är mkt nära och har ett mkt gott band.
En del säger ju att samma kön föräldern är den främsta förebilden o så kanske det är men barnet ser inte sina föräldrar som kön utan för de kärleksfulla o trygga inderviderna de är.
Min son är en riktigt mammegris utan att vara FÖR mammig om du förstår vad jag menar.
Pojkar är jätte roliga och jag skall säga dig att jag nästan hoppas på en pojk till när det väl är dags.