• Mammuten8

Åkpåse med eller utan fårskinn

Jag har en Quinny Freestyle och jag funderar nu på att skaffa en åkpåse inför höst/vinter. Undrar om man ska skaffa en med eller utan fårskinn? Tänker att det kanske blir för varmt med fårskinn nu...men att det väl lär behövas längre fram. Ska man skaffa två stycken kanske? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Åkpåse med eller utan fårskinn
  • UnderbaraSöner

de rekommendatoner jag har har fått är att man ska skydda barn med kläder istället för åkpåsar, filtar m.m. anledningen är när man går in i affären då ska man kunna ta av ngt plagg bara.. så jag tycker inte att du behöver ngt fårskinn..

• Miss Lau
    UnderbaraSöner skrev 2007-09-29 22:17:23 följande:
    de rekommendatoner jag har har fått är att man ska skydda barn med kläder istället för åkpåsar, filtar m.m. anledningen är när man går in i affären då ska man kunna ta av ngt plagg bara.. så jag tycker inte att du behöver ngt fårskinn..
    Jag tycker tvärtom att det är bättre med mindre kläder och åkpåse. Superenkelt att bara öppna upp i tex en butik.
  • Misery

det räcker nog med en vanlig åkpåse ifall du nu inte bor i norrland förstås för då kan fårskinn vara bra....du kommer väl ändå att ha overall på barnet...

• Mollan

Jag bor inte i Norrland men har köpt en med fårskinn i. Man kan ta bort hela överdelen och får då bara en sittdyna i fårskinn kvar. Jag tycker det verkar jättebra för dynan kan man ju använda året om. Jag har mycket hellre mindre kläder på bebisen och öppnar upp åkpåsen. Då stör man ju inte när de sover heller. Om jag har behövt lyfta upp bebisen har jag lyft upp den i åkpåsen och det har alltså inte gjort ngt att den inte har haft en tjock overall. Och är det varmare ute kan de ligga i påsen med i princip bara innekläder och mössa.

• Mammuten8

Tack snälla för alla svaren, det blev en åkpåse med fårskinn! :) Jag har nämligen fått för mig att det ska vara så bra med fårskinn. En del har både och tror jag, fårskinn och åkpåse över, men det får inte plats i min vagn. Dessutom så är ju den här versionen av quinny ganska öppen och då kändes det bra att ha en åkpåse som är riktigt go'!

Svar på tråden Åkpåse med eller utan fårskinn