• lobot

tar titthålsoperation lång tid?

Jag ska in på onsdag för titthålsoperation kvart över sju på morgonen. De jag undrar över är om de tar lång tid? Måste åka ca 8 mil och min kille vill vara kvar och vänta på mig.

• Svar på tråden tar titthålsoperation lång tid?
  • miss Y

gjorde en titthålsoperation för att ta bort en cysta förra sommaren. det tog längre tid än vad de hade sagt faktiskt. tror det tog 2-3 h ungefär allt som allt, men jag tror de hade sagt 1 h

ska du ta bort en cysta??

• lobot

förra veckan när jag va inne såg dom ingen cysta men dom ska in och kolla var exakt min endometrios sitter tror ja. Har ingen koll alls nästan. Fick veta för en vecka sedan att jag har endometrios och nu på onsdag ska jag på titthålsoperation. Ja fick gå före i kön sa dom annars kunde jag fått vänta upp til 3 månader. De ville ha in mig så fort som möjligt. De är ju bra men de har gått så fort allt men är lite nervös faktiskt. Aldrig fått narkos förut. De jag är mest orolig över.

• Selenea

Jag var inne 11 september och kallades in vid 8 på morgonen. Var "pigg" nog att åka hem kl. 16 på eftermiddagen. Narkosen är inget att oroa sig för, det var det lättaste. De sätter in den i handen eller armvecket, och det brinner/svider lite medan det kommer in i kroppen. Ett par sekunder senare är man bara helt borta. Man drömmer inget, känner inget, man är bara helt borta. Nackdelen är väl att din kille inte får komma in till dig under uppvaket, så var det i alla fall på sjukhuset jag var på. Så då får han ju sitta rätt länge i väntrummet. Jag vet att det är olika för alla som opereras, vissa hoppar upp ur sängen, pigga och nytra, men det kan också ta tid. Hade jag kunnat, hade jag nog legat kvar ett dygn, för jag mådde INTE bra. Men som sagt 8 timmar efter att jag kom dit kunde jag stå på benen för att sen lägga mig i min egen säng hemma.

• lobot

okej! Hoppas iaf jag är pigg =) Men man ska ju ligga kvar några timmar för att vila stod de på pappret. Då skulle jag vilja ha min kille vid sidan för jag har legat på sjukhus förr och de är så lång tråkigt =/

• annmi

Själva Ingreppet tar ju inte alls lång tid utan det är ju efteråt det kan ta lite tid..
    Lycka Till!

Psst Jag har vart sövd många gånger..
    Det kommer gå bra ska du se!

• lobot

okej tack de kommer gå bra. Får köpa mig massa tidningar att ligga och läsa om jag orkar :p

• Selenea

Kan säga att tiden gick fort för -mig-. Jag ömsom sov, ömsom var vaken i flera timmar. Det var nog värst för sambon som satt hemma och väntade. Titta på lappen vad det står, men på min lapp stod det att det bara var barn som fick ha EN förälder med vid uppvaket, för andra var besök inte tillåtet. Sen sa de det igen när vi kom till sjukhuset. Till det första väntrummet fick de följa med, men inte längre, likadant när de hämtade mig så fick de inte komma in till mig, utan jag gick ut till dem - med hjälp av en sköterska.

• lobot

de stod ingenting om besök på lappen. men får kolla en gång till för säkerhetsskull. Stod på lappen att ja skulle ligga kvar 4-6 timmar så under den tiden får han inte komma in till mig? Oj då.

• Selenea

Så var det där jag gjorde det... Men vi har turen att bo rätt nära sjukhuset, så han satt hemma och väntade istället. Kanske är det annorlunda där ni bor eftersom folk kanske har längre att ta sig dit?

• lobot

långt och långt men 8 mil men ska han köra mig dit sen hem sen hämta mig de blir ju ändå 32 mil. Men tänkte ringa imorgon eller om vi pratar med dom på morgonen där på onsdagen.

• Sootie

Hej!
    Väntar oxå på en titthålsop och är mest nervig för narkosen...
    Lycka till!

• Selenea

Narkosen är det absolut lättaste av alltihop, för det går så himla fort...

• lobot

Då har jag gjort de! De va skönt att somna in till narkosen men att vakna upp va inge kul. Hoppas verkligen inte jag får göra om de. Va hur trött som helst och orka knappt hålla ögonen öppna medan de runt omkring mig va jätte pigga. Vi låg flera då i samma rum. Men jag mår bättre nu efter att jag kommit hem till min egna säng!

• Selenea

Hur gick det med pojken, fick han följa med in? Och skönt att du har det gjort! Nu blir det bara bättre och bättre.

• lobot

Kommer knappt ihåg något men han fick komma in och hämta mig iaf men jag låg inte kvar alls länge. Men jag har något svagt minne av att doktorn sa till mig att det inte va endometrios. Hmm undrar va de är då. Men har även för mig att han sa att han skulle skicka papper hem. Försökte ringa dit idag men fick inte tag på någon. Tänkte höra va dom sa till mig för kommer inte ihåg något ju. Sov så gott som hela dagen igår och natten. Idag har jag inte lika ont som igår så de går framåt.

Svar på tråden tar titthålsoperation lång tid?