• Selenea

tar titthålsoperation lång tid?

Jag var inne 11 september och kallades in vid 8 på morgonen. Var "pigg" nog att åka hem kl. 16 på eftermiddagen. Narkosen är inget att oroa sig för, det var det lättaste. De sätter in den i handen eller armvecket, och det brinner/svider lite medan det kommer in i kroppen. Ett par sekunder senare är man bara helt borta. Man drömmer inget, känner inget, man är bara helt borta. Nackdelen är väl att din kille inte får komma in till dig under uppvaket, så var det i alla fall på sjukhuset jag var på. Så då får han ju sitta rätt länge i väntrummet. Jag vet att det är olika för alla som opereras, vissa hoppar upp ur sängen, pigga och nytra, men det kan också ta tid. Hade jag kunnat, hade jag nog legat kvar ett dygn, för jag mådde INTE bra. Men som sagt 8 timmar efter att jag kom dit kunde jag stå på benen för att sen lägga mig i min egen säng hemma.

• Selenea

Kan säga att tiden gick fort för -mig-. Jag ömsom sov, ömsom var vaken i flera timmar. Det var nog värst för sambon som satt hemma och väntade. Titta på lappen vad det står, men på min lapp stod det att det bara var barn som fick ha EN förälder med vid uppvaket, för andra var besök inte tillåtet. Sen sa de det igen när vi kom till sjukhuset. Till det första väntrummet fick de följa med, men inte längre, likadant när de hämtade mig så fick de inte komma in till mig, utan jag gick ut till dem - med hjälp av en sköterska.

• Selenea

Så var det där jag gjorde det... Men vi har turen att bo rätt nära sjukhuset, så han satt hemma och väntade istället. Kanske är det annorlunda där ni bor eftersom folk kanske har längre att ta sig dit?

• Selenea

Narkosen är det absolut lättaste av alltihop, för det går så himla fort...

• Selenea

Hur gick det med pojken, fick han följa med in? Och skönt att du har det gjort! Nu blir det bara bättre och bättre.

Svar på tråden tar titthålsoperation lång tid?