• Hexx

Ja eller nej till organdonation?

Har du tagit ställning?
    Kan du tänka dig att donera dina organ?

Motivera gärna!

• Svar på tråden Ja eller nej till organdonation?
  • Surfinia

För mig är det självklart att donera.

• Pormoicheia

Redan registrerad organdonator...

Är väl bara bra om dom kommer till användning.
    Jag läre ju inte kunna säga nej iallafall när den dagen kommer

Apprentice Moraltant
  • riccolina

Oja, visst skulle jag kunna göra det. Men jag tror att jag inte har alltför mycket att ge.

• bebbe made in italy

jag e inte sugen på att donera men jag kan tänka mig att göra det ändå... Jag tycker det känns hemskt att någon annan skall gå runt med MINA organ. Men samtidgt hade jag tagit emot organ om jag var tvungen å då får man väl ställa upp å donera oxå

• CinnamonMai

Ja, självklart.

Jag tycker det är så självklart att jag har svårt att förstå de som inte vill.

• bebbe made in italy

Jag är väldigt rädd för döden och har därför väldigt svårt att ta ställning till något som skall ske då jag har dött. Tanken på att någon skall ha mina organ i sin kropp är för mig makabert, då jag inte vill tänka på att jag skall dö... Så känner jag...

• Maggis

Är registrerad donator. Dels så behöver jag inte mina organ som död bättre då om de kan återanvändas. Tanken på att kunna ge någon annan möjligheten till ett bra liv är fin, tycker jag. Och så slipper anhöriga ta ett svårt beslut baserat på gissningar.

//Maggis
  • signaturbyte

Japp. Registrerade mig när jag var 16. Men vill inte att mina organ ska forskas på, även om det kan hjälpa i framtiden.

• W W

har tagit ställning o de får gärna använda mina organ om det går..

• Beckiz86

Japp, jag ska registrera mig som donator =) sa far dom ta vad dom behover nar jag har dott =)

• Hexx

Ingen som inte vill donera?
    Skulle vara intresant att få veta varför man inte vill donera sina organ...

Om du var tvungen att fatta beslutet åt ngn annan, tex din mamma, hur skulle du då tänka?

• W W
    Hexx skrev 2007-09-30 14:56:38 följande:
    Ingen som inte vill donera?Skulle vara intresant att få veta varför man inte vill donera sina organ...Om du var tvungen att fatta beslutet åt ngn annan, tex din mamma, hur skulle du då tänka?
    min pappa vill inte donera sina organ och jag är rätt så säker på att det är för att han inte villl att någon ska skära bort dem..
    angående att besluta åt någon annan så har jag ingen aning om hur jag skulle göra.. tror att jag skulle säga att det är okej att ta organen men är inte säker..
Svar på tråden Ja eller nej till organdonation?