• Anonym (..........)

Spy blod

Var ute igår och drack en del. Inte jättestora mängder, men bakis blev jag i alla fall...

Och nu har jag spytt tre ggr, och det har kommit blod. Sista gången nu spydde jag en hel del, trots att jag inte har något i magen. Och det var jättesurt.

Frågan är: Är det farligt att spy blod?

• Svar på tråden Spy blod
  • flingflong

Om man spyr så kan man ju skada små kärl i halsen och då kommer det ju med lite blod och det är inget farligt. Kom der redan vid första kräkningen? Kommer det mycket? 

Livet är för kort för att bråka
  • Anonym

det är väl aldrig bra att spy blod, ring till sjukvårdsupplysningen och tala med dem tycker jag, lycka till

• Anonym (..........)

nja, det var inte så mycket vid första kräkningen..

det är inte jättemycket, men man blir ju orolig ändå

• lövet2

Om man kräks blod bör man kontakta läkare. Det kan vara blödande magsår och behöver kollas upp. Ring gärna någon jour eller sjukvårdsupplysning och hör efter hur brådskande de tycker det är ...

• Tjimtjom

Kommer det mycket blod? I så fall ska du åka in, det kan vara ett blödande magsår. Är det bara lite, mer som trådar med lite blod är det antagligen bara att du fått sår i halsen. Är du osäker så ring sjukvårdsrådgivningen

• Anonym (..........)

lövet: har man inte väldigt ont om man har magsår??

• flingflong

Ring vårdcentralen imorgon då om du är orolig. Kommer det mer och blir det större mängder så kanske du ska ringa någonstans redan ikväll.

Livet är för kort för att bråka
Svar på tråden Spy blod