Arg pappa pga av dålig smörgåstårta!
Hej!
Jag har skrivit inlägget smörgåstårta och förvaring och behöver höra era åsikter så jag börjar en ny tråd.
Detta har hänt kortfattat:
Mamma gör smörgåstårta till min sons födelsedag idag, men förvarar den ute på balkongen i 15 graders värme med skaldjur och allt, därmed bestämmer jag mig för att inte vlija bjuda på tårtan och riskera att alla blir matförgiftade.
Mammas reaktion är: det här känns ju taskigt när jag stått med detta osv osv, men jag förklarar hur jag känner och betalar henne för alla utgifter för tårtan.
Kalaset börjar idag och mamma dyker upp utan min pappa.
Jag frågar var pappa är och mamma säger att han är mycket arg och tjurig för det här med smörgåstårtan och väljer alltså att inte komma på sitt barnbarns kalas idag....fan vad dåligt känner jag.
Till saken hör tt pappa fyllde år igår och jag och mina bröder köpt en gemensam present till honom som vill skulle ha överlämnat idag, men istället får mamma ta med sig den hem till honom br pga den där jädrans smörgåstårtan.
Känns inte roligt att ge honom någon present nu inte.
Han har ännu inte ringt och tackat för presenten eller sagt grattis till sitt barnbarn, såååå dålig stil!
Jag är både arg på min pappa och mycket besviken.
Vad skulle ni göra i min situation????
Snälla svara hur era reaktioner är över detta och vad ni skulle ha gjort?