• bellaotheo

Varför märkeskläder?

Frågar er andra som precis som jag shoppar alldeles för mycket dyra märkeskläder till sina barn. Varför egentligen, de växer ju ur dem så fort. Är det för att visa att man har råd? Är kvaliteten så mycket bättre, är de snyggare?

För mig är det nog en kombination. De är ju så snygga, älskar IdaT´s bodysuits, så bekväma för barnet. POP´s kläder köper jag både för kvaliteten och för att de är fina. Visst är det även roligt att ha märkeskläder till barnen men i den bondhåla som jag bor i så är det ändå ingen som vet vad tex IdaT är för något.

Men jag handlar även mkt på Lindex för deras kläder är väldigt prisvärda och de har fått mkt fint sista tiden.
    Vad är det som avgör era klädval?

• Svar på tråden Varför märkeskläder?
  • minimalin

Både pris, kvalitet och utseende. Jag har handlat ex. vintervantar på PoP eftersom jag tror att de har bättre kvalitet än H&M... annars handlar jag oftast på KappAhl, Lindex och H&M eller så handlar jag på Tradera! Med andra ord, ska jag ha kläder som håller och som har kvalitet så handlar jag dyrare märken som jag förstår är bra, och om jag ska handla mer av vardagskläder så handlar jag billigare men snyggt såklart =) Har haft mycket kläder, men är dålig på att underhålla dem, så det är ingen mening att köpa ex. en body för 199:- när man kan få den för 69,90:- eller för 1 kr på Tradera.

• S vali s

Av den enkla anledningen att jag tycker att det är kul med snygga/fina barnkläder
    Växer ur kläderna snabbt Inte min  dotter, hon har kört med storl. 74cl i snart ett år så vi hinner tröttna på kläderna flera gånger om

Den late får brått när det blir kväll
  • gambia90

Kvalitet och utseende gör att jag köper mer molo, kik kid, katvig etc än vad jag köper h&m och lindex, Kappahl.

• stina72

Jag blandar begagnat med märkeskläder och Lindex. Kappahl tycker jag allmänt har skitfula och mkt könsbundna barnkläder.

Po.p har mycket praktiska och genomtänka ytterkläder t.ex. Älskar deras fleecehjälm och deras handskap som är superlätta att trä på

Många av de danska märkena gör ju väldigt färgglada kläder med kul mönster som passar både tjejer och killar.
    Det enda jag stör mig på när det gäller vissa märkeskläder är att de ej går att tvätta i 60 grader.
    Jag vägrar köpa kläder som bara går att köra i 30 grader.

Jo, sen köpte jag en Reimaoverall till grabben. Väldigt lätt och smidig. Vattentät och vindtät...helt suveränt.

Annars har Lindex en himla massa fina barnkläder som är superbra i kvaliteten. Har inte haft något därifrån som gått sönder. Däremot blivit liiite tvättblekt.

• Mamma2001

jag shoppar diverse klädmärken.... det är allt från HM till Ralph Lauren,Lacoste m.fl
    Jag kper det jag tycker är FINT och som jag har råd med... inte för att flascha för andra... däremot tyckerjag det kan vara liiiite jobbigt ibland om man har på sina barn t ex ralph lauren kläder och då kommer vissa fram och kommenterar "har dom verkligen äkta polo kläder på sig?"  det är väl upp till mej/oss vad våra barn har och inte har på sig för kläder,märken,färger ???

-I Love Pink-
  • zamihr

De som avgör mina klädval till min son är hur de ser ut, köper helt enkelt de jag gillar!
    Jag köper mest Katvig, Molo, Lindex, PoP, Mexx och Esprie, de är mina favvisar! Men är de verkligen märkeskläder???

Svar på tråden Varför märkeskläder?