• Alicia 72

supermjuka tvättlappar??

Jag tycker alla tvättlappar man köper är så hårda, även efter att man blött dem. Har hittat några som är Ok men inte mer på WIllys. Resten har vart kassa, Coop, Ica, Apoteket(!!). Det är ju för 17 risk för rivsår!

Inom vården (BB, BVC, etc) har de en supermjuk, större och tjockare variant som jag tyvärr inte vet märket på. Är det någon som vet eller har tips på annan mjukis?

Alicia

• Svar på tråden supermjuka tvättlappar??
  • Champagne

Lillgårdens tvättlappar, finns på babyproffsen De är supermjuka!

• S vali s

Vi kör med Eldorados eller Euroshoppers som är supermjuka

Den late får brått när det blir kväll
  • Lukasmor

Har du testat Xtra? Finns på Coop. Tycker de är jättebra. Coops egna är som sandpapper i jämförelse.

• Poughkeepsie

Jag hittade en sort på Ekohallen som va supermjuk, men sen slutade de ta in dem. Jag roffade åt mej sista 7 paketen... Men sen testade vi Euroshopper´s. Tror att de är exakt samma som de andra! Prova och se! Tycker oxå att de flesta är riviga och hårda....stackars barn lixom! Har inte alls provat skumgummi-tvättlappar men många säger de ska va bra oxå!

*Elin 070629*
  • Lenchen77

Coop Extra, är jättemjuka!

• Alicia 72

Ok, tack för svaren!
    Har inte testat Coop Xtra - bara Coops. Får roffa åt mig ett paket lillgårdens nästa gång jag är på babyproffsen.
    Eldorado eller euroshopper är det jag brukar köpa på Willys (kommer inte ihåg vilket) och de är som sagt OK. Men inte som de där man får på BB och BVC, de är som moln...

Skumgummi har jag provat men tyckte inte om det, gnisslade liksom när man tvättade rumpan. Sen var det svårt att se vilken del av tvättlappen man använt, om man skulle torka med en annan del av den så att säga.

Alicia

• ploten

Hemköps tycker vi är bra. Annars får du väl fråga BVC vad de använder.

• Alicia 72

Har frågat min BVC-tant men hon har ingen aning.... De får in stora lager som delas ut till resp. rum så hon ser inte förpackningen...

ALicia

• burret84

vi kör med skummgummi tvättlappar,dom är jätte mjuka och funkar super bra!!!

• Mamma och Mor

Vi använder tvättlappar som heter "Ellinors tvättlappar" vid blöjbytena. Jättemjuka och våtstarka - perfekt!
    Hittade dessa i en lågprisbutik här i stan.

~Min fina tjej - Miriam 061213~
  • Sousafon

Lillgårdens är inte mjukare än Euroshoppers, jag har testat båda och tycker om något att Euroshopper är något bättre. Man blir lätt lite besatt... JAg har också undrat över dem som de har på bvc, känns ju mycket bättre.

• sommar78

Vi kör me Euroshopper, de är supermjuka tycker vi iallafall..

• Lilla Pruttan

Euroshoppers är kanon, ganska billiga också tror jag i jämförelse med andra.

Svar på tråden supermjuka tvättlappar??