• cid

C-uppsats i socialt arbete, vad ska vi välja för ämne?

Ska skriva C-uppsats i socialt arbete och borde gjort ett ämnesval för typ en månad sen. Men vi har total idétorka. Någon som har förslag?
    Vad ska vi skriva om?

• Svar på tråden C-uppsats i socialt arbete, vad ska vi välja för ämne?
  • Långbenopluto

Jag skrev om hemlösas situation i min hemkommun

Det var superintressant att intervjua de hemlösa!!

Mamma till Marcus och Isak
  • Norix

kanske något om hur det skiljer att växa upp i olika stadsdelar..

• HaJoMi

Vi skrev om brandkatastrofen i GBG men var inne på allt från prostitutionslagen (som då var ny) till att skriva något om barn till personer med psykiska funktionshinder eller missbruksproblem.

Håller med dig om att det är svårt att hitta ämne

• miss Y

försök välja ett ämne som intresserar (behövs mkt energi för det är mkt tid som går åt till en c-uppsats) & försöker välja ett ämne där ni kan tänka jobba inom sen. c-uppsatsen kan bli en brygga till arbetslivet med lite tur.

• astalacasta

Kanske något som relaterar till den storta statliga utredningen som kom nyligen om fosterhemsbarn och barnhemsbarn?

Prostitutionslagen är ju annars väldigt intressant eftersom den delar de prostituerade i olika läger, vissa som tycker att den är dålig och har lett till mer osäkerhet och fara för de prostituerade, och vissa som tycker att den är bra för att den markerar att torskarna gör något fel och olagligt. Jag känner en tjej som kände stöd av lagen när hon tog sig ur prostitutionen, hon kände att det var ett stöd från samhället att lagen markerar att det som gjorts mot henne var fel. Kan bli intressanta intervjuer?

Svar på tråden C-uppsats i socialt arbete, vad ska vi välja för ämne?