Inlägg från: Agamemnon |Visa alla inlägg
  • Agamemnon

"Färga" tatuering?

Jag tror mig ha kommit på något smart, men jag kanske är helt ute och cycklar.

Jag har en svart/vit tatuering - egentligen tre men bara en som stör mig. Tatueringen i fråga gjorde jag för 15 år sedan (ung, naiv och allmänt konstig) och jag har till och från funderat på att ändra eller ta bort den.

Vi (jag och tatuerarna; har under årens lopp frågat flera) har kommit fram till att den inte går att ändra till något annat jag kan tänka mig. Jag har kollat på borttagning med laser men förutom att det är väldigt dyrt och långvarigt blir det ju ändå ärr och dyl. kvar.

Först tänkte jag att ok, om man tar bort den med laser kan man ju ha en ny tatuering ovanpå, då syns ärren kanske inte, men - och nu till frågan - kan man inte uppnå samma resultat om man bara tatuerar över med hudfärg först? Det lär ju inte heller bli "perfekt" men kanske så bra att man sedan kan sätta en ny tatuering över den hudfärgade tatueringen? Eller låter det helt stolligt?

Just nu är jag gravid så det är inget aktuellt men senare, när barnet är fött, kanske man kan göra något sådant?

• Svar på tråden "Färga" tatuering?
  • Agamemnon

Rent tekniskt kan man naturligtvis ändra på den, problemet är att den är rätt så stor och om vi tatuerar över den med något jag vill ha, så blir den ännu större (den ska ju inte titta ut "under" den nya), samtidigt som jag inte kan välja "vilket motiv som helst" om det ska flyta ihop lite.

Alltså, jag kan inte integrera tatueringen jag vill ha i den gamla, man måste ta bort / täcka över den, i alla fall delvis.

• Agamemnon
    mjuik skrev 2007-10-01 11:51:13 följande:
    Har du någon bild på den så man får se vad det handlar om i storlek och så?
    Bra fråga. Ska se om jag hittar en, borde finnas någonstans...
  • Agamemnon

Har lagt in en bild i mitt galleri.

• Agamemnon
    Valkyriah skrev 2007-10-01 12:21:55 följande:
    Är det den du har i ditt galleri?Den var väl inte så stor Tror det är möjligt att göra en cover up när du väl kommit på ett motiv som du gillar och som skulle passa.Tycker du ska prata med din tatuerare igen.
    Ja, det är den.
    Nej, den är inte direkt så stor att den täcker hela överarmen, men den är så bred att det inte funkar med den smala tatueringen jag vill ha där...
  • Agamemnon

Jo, alltså, nästa tatuering ska vara i stil med ett keltiskt träd där jag ska bygga in sonens/dotterns namn och födelsedatum. Jag skulle kunna göra om tatueringen jag har nu till trädkronan men med stam och allt blir det ju jättestort. Egentligen ska den nya tatueringen inte vara högre än den jag har nu, men ja, mycket smalare.

Jag kan ha den tatueringen på andra överarmen, den är fortfarande "ledig", men helst skulle jag bli av med den gamla och sätta den nya där.

Jag ska höra med en till tatuerare, jag är bara så insnöad på det nya motivet.

• Agamemnon
    Valkyriah skrev 2007-10-01 13:06:13 följande:
    Men gör den tatueringen du vill ha på den lediga armen och låt tatueraren komma med ideer till en cover up Hade nog jag gjort iallafall
    Ja, det är plan B men jag tycker det blir så plottrigt med tatueringar på båda överarmarna och skulderbladen och drömmen är ju att bli av med denna ungdomssynd.

Men jo, jag ska fundera lite och kolla med en tatuerare. Det är ju inte så att det är brådskande, ska ju inte föda förrän i mars och tills dess kan jag ändå inte göra mycket åt det. Men tack alla för svar och idéer!
  • Agamemnon
    Banana82 skrev 2007-10-01 19:06:14 följande:
    ledsen att göra dig besviken, men svart kan bara tatueras över med svart, om den ska döljas.
    Det låter ju sannerligen lönlöst.
Svar på tråden "Färga" tatuering?