• Miiikaaa

Katter när som spyr....

Är det bara mina som sätter sig på en matta när dom spry eller får en hårboll? Eller är det något som alla katter gör, varför söker dom sig till mattor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-01 12:25:59:
    * det ska vara ett Dom i rubriken inte ett som...

• Svar på tråden Katter när som spyr....
  • Veizades

mina katter gör också det..
    Vi var kattvakt för ett tag sedan och då spydde kattfan i soffan :(

Benjamin - mammas allt på jorden!
  • litenCarl

Vår lilla kille kräks ibland. Emellanåt lyckas vi hugga tag i honom innan och lyfter in honom i badkaret. Men det har hänt att han kräkts på mattor o dylikt också.

• Miiikaaa

jaa exakt, försöker få tag i dom innan det händer, men ibalnd hins det ju inte ens fram till katten....
    men det var ju ett underligt fenomen att dom sätter sig på mattor och soffor, varför inte bara golvet?

• litenCarl
    ÄntligenÄrDuHär skrev 2007-10-01 12:28:26 följande:
    jaa exakt, försöker få tag i dom innan det händer, men ibalnd hins det ju inte ens fram till katten.... men det var ju ett underligt fenomen att dom sätter sig på mattor och soffor, varför inte bara golvet?
    skönare att sittapå? nej usch, synd om dem. Jag har ingen aning, tycker också det är väldigt underligt.
  • Miiikaaa

Jaa visst är det jättesynd om dom, men lite tråkigt att behöva tvätta matta....

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Min katt spyr bara på golvet där inget ligger och så gjorde min andra katt också,som jag tyvärr fått tagit bort.
    Men vanligast är att dom söker sig på tex mattor

• litenCarl
    ÄntligenÄrDuHär skrev 2007-10-01 12:33:57 följande:
    Jaa visst är det jättesynd om dom, men lite tråkigt att behöva tvätta matta....
    uh huh. Hade varit sjysst om man kunde lära de använda toaletten *fniss*
  • Jjohanna

har 2 perser hemma vilket resulterar i ganska många hårbollar *s*.. och tydligen kräks dom på mattor eller dyl för att få bättre grepp med klorna när dom tar i när dom kräks/hostar upp!

• Miiikaaa

hmm, jao det lät ju smart... tack

Jjohanna skrev 2007-10-01 12:48:34 följande:
    har 2 perser hemma vilket resulterar i ganska många hårbollar *s*.. och tydligen kräks dom på mattor eller dyl för att få bättre grepp med klorna när dom tar i när dom kräks/hostar upp!
Svar på tråden Katter när som spyr....