• Mosippan

Vitt köksbord och stolar?

Vi har en köksmöbler i furu och nu funderar vi på att måla dom vita. Vad blir snyggast, att måla allt vitt eller att spara bordsskivan och betsa i någon mörk färg?

För-och nackdelar med helvitt bord? Någon som gjort något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-01 22:38:36:
    Vilken vit ton är snygg att använda? Det verkar finnas en hel värld. Det ska helst inte vara antikvit(så mycket vet vi).

• Svar på tråden Vitt köksbord och stolar?
  • ellam71

jag hade valt att måla allt vitt.... men det är väl en smaksak..

jag ska köpa nya köksmöbler och är inne på att köpa vita! De är så vanligt med ekbord... ek ek ek... jag tror man tröttnar på det skitfort.

• Cluedo

Måla allt vitt, det tycker jag med. Jag har i o f sig ek och har inte tröttnat ännu. Däremot tröttnade jag på våra durumöbler och målade om bordet....tills vi blev 6 st i familjen och behövde ett större bor...Lycka till...

• Mosippan

Ja det verkar så tidlöst med vitt och så blir det så ljust!

Vi har också mest funderat på att måla allt vitt, just för att vi har ett mörkt kök på vintern och då blir det mycket ljusare med helvitt bord(när vi dukar med vit linneduk så ser man verkligen skillnad!)

Men det är ju också snyggt med att ha en mörkare bordsskiva. Såg ett utställningskök där de hade samma träfärg på bordsskivan som på bänkskivorna och resten av köket var vitt - superfräscht!

• Mosippan
    Cluedo skrev 2007-10-01 22:43:30 följande:
    Måla allt vitt, det tycker jag med. Jag har i o f sig ek och har inte tröttnat ännu. Däremot tröttnade jag på våra durumöbler och målade om bordet....tills vi blev 6 st i familjen och behövde ett större bor...Lycka till...
    Vi kommer också att behöva nytt bord så småningom, när familjen växer men än så länge behövs inget större bord (och innan vi flyttar så får det inte heller plats )!
  • Mosippan
    Cluedo skrev 2007-10-01 22:43:30 följande:
    Vilken färg använde du dig av när du målade om bordet? Höll sig den vita bordskivan fin?
  • Mosippan

Puff, fler som har gjort något sådant?

Svar på tråden Vitt köksbord och stolar?