• Anonym (ARG)

Kör utan körkort......MED MINA BARN!!!!

Jag har ett problem som jag vet inte hur jag ska göra med.

I söndags fick jag reda på att mitt exs sambo har förlorat körkortet men kör bil ändå.
    H*n förlorade det för ca 4 veckor sedan.

Så sist mina barn åkte till dom så var h*n å hämtade dom, redan då var h*n utan körkort.
    Hade jag vetat det då så hade mina barn inte fått åkt med, men då hade det väl blivit umgängessabotage men hade jag lämnat iväg dom så hade jag medvetet utsatt dom för fara.
    GGGAAAHHHH, vilken sits man är i alltså......

Mitt ex är väl medveten om det, så även h*n åker väl dit om h*n åker fast igen.
    För h*n kör ju mitt exs bil, då är det mitt exs ansvar med.

Är det en offentlig handling om man blivit av med körkortet för något???
    Vill ju ha det bekräftat om NÄR h*n blev av med det och NÄR h*n fick lämna in det.

• Svar på tråden Kör utan körkort......MED MINA BARN!!!!
  • Birgitta2

Du kan hos länsstyrelsen få reda på när h*n blev av med det och när h*n får tillbaka det. Men du får INTE reda på varför körkortet är indraget. Det är inte en offentlig handling. Den som meddelar dig varför personen fått indraget körkort (narkotikabrott, fylla etc) begår ett grovt tjänstefel.

Men handen på hjärtat: Spelar det nån roll om personen kör dina barn? Är det nån skillnad med körkortet i plånboken eller inte? Man kan köra full med körkort, och likaså ha narkotika i kroppen. Att körkortet är indraget innebär ju inte att man automatiskt är en dålig bilförare. Därmed inte sagt att man SKA köra bil när körkortet är indraget. Vitsen är ju att man skall hålla sig från ratten.

• Valkyriia

Ring polisen!! Det är olagligt ffs!!

Och ring till vägverket för att kolla upp körkortet!

• Julias mamma

Anmäl henne till polisen....

ALDRIG i livet att ngn skulle få köra mina barn utan körkort...

• Anonym (??)
    Birgitta2 skrev 2007-10-02 11:38:15 följande:
    Du kan hos länsstyrelsen få reda på när h*n blev av med det och när h*n får tillbaka det. Men du får INTE reda på varför körkortet är indraget. Det är inte en offentlig handling. Den som meddelar dig varför personen fått indraget körkort (narkotikabrott, fylla etc) begår ett grovt tjänstefel.Men handen på hjärtat: Spelar det nån roll om personen kör dina barn? Är det nån skillnad med körkortet i plånboken eller inte? Man kan köra full med körkort, och likaså ha narkotika i kroppen. Att körkortet är indraget innebär ju inte att man automatiskt är en dålig bilförare. Därmed inte sagt att man SKA köra bil när körkortet är indraget. Vitsen är ju att man skall hålla sig från ratten.
    Vitsen är att personen är olämplig som förare - vill man då ha sina barn med i den bilen? NEJ!
  • miss chilli
    Du kan hos länsstyrelsen få reda på när h*n blev av med det och när h*n får tillbaka det. Men du får INTE reda på varför körkortet är indraget. Det är inte en offentlig handling. Den som meddelar dig varför personen fått indraget körkort (narkotikabrott, fylla etc) begår ett grovt tjänstefel.Men handen på hjärtat: Spelar det nån roll om personen kör dina barn? Är det nån skillnad med körkortet i plånboken eller inte? Man kan köra full med körkort, och likaså ha narkotika i kroppen. Att körkortet är indraget innebär ju inte att man automatiskt är en dålig bilförare. Därmed inte sagt att man SKA köra bil när körkortet är indraget. Vitsen är ju att man skall hålla sig från ratten.
    Jag håller med där. Visst, självklart ska man inte köra bil om man har fått körkortet indraget. men man tappar ju inte automatiskt körförmågan bara för att man förlorar körkortet. Oftast är väl anledningen att man kört för fort och det betyder ju inte att man inte kan köra bil.
  • ÄngelBängel

Självklart ska man inte köra bil utan körkort. Det är därför det räknas som straff, på samma sätt som t.ex. böter, fängelsevistelse eller fotboja.

För mig skulle det spela stor roll att veta varför. Är det någon som kört alkohol/narkotikapåverkad skulle mitt barn inte få åka med den personen igen, körkort eller inte. Handlar det om att någon körde för fort så skulle jag tycka att det var mer ok.

• miss chilli
    Anonym (??) skrev 2007-10-02 11:42:20 följande:
    Vitsen är att personen är olämplig som förare - vill man då ha sina barn med i den bilen? NEJ!
    Visst är det så. MEN om det nu är så att hon kört för fort tex, är det lika allvarligt då? De flesta av oss har nog ngn gång kört i hastighet där man kunnat förlora körkortet, bara det att man har haft tur att inte åka fast.
  • Bei Bei

Jag häpnas! Tycker du det är ok att man kör utan körkort? H*N har ju blivit av med det av en anledning. Förmodligen pgr av dåligt omdömme & då ska man inte köra & absolut inte med barn i bilen!
    Inget körkort = dum i huvudet om man kör med sina barn i bilen! Borde bli av med barnen!

♥ Ronja ♥
  • mamma till pyret

Jag skulle tycka att det spelade en STOR roll om personen som skjutsar mina barn har indraget körkort, för fick jag reda på att den som kör runt på mina barn, har förlorat körkortet pga rattfylla eller kört drogpåverkad, skulle jag bli livrädd! Den personen skulle inte få skjutsa mina barn en meter till!

Till TS: Prata med ditt ex, och ta reda på varför körkortet blivit indraget, vet du säkert att dina barn blir skjutsade av denna person så är det ju självklart att du vill veta hur det ligger till! Det är ju DINA barn det handlar om!!!

Svar på tråden Kör utan körkort......MED MINA BARN!!!!