• sagolik blå

    Disney Tråden

    Finns det fler som mig där ute? 
    Samlar på disneyfilmer o håller koll på när nästa släpps. Vill ha hela samligen i bokhyllan?

    Vart finns ni för jag är väl inte ensam eller?
    Jag samlar på alla disneyklassiker jag kan komma över. Längtar nu närmast till när djungelboken släpps så jag kan få ta del av ännu en klassiker. Inte har jag så många än men jag har hoppet uppe iaf.

    Men finns ni...fler? Här kan vi diskutera allt som har med disney o göra, inte bara filmer. Har fö en 6-åring som är tokig i disneyprinsessorna.


    Älska mig som mest när jag förtjänar det minst, för det är då jag behöver det bäst.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 20:25:08:
    Lista på disneyklassiker som hittills utkommit:

    1. Snövit och de sju dvärgarna (1937)
    2. Pinocchio (1940)
    3. Fantasia (1940)
    4. Dumbo (1941)
    5. Bambi (1942)
    6. Saludos Amigos (1942)
    7. Tre Caballeros (1945)
    8. Spela för mig (1946)
    9. Pank och fågelfri (1947)
    10. Jag spelar för dig (1948)
    11. The Adventures of Ichabod and Mr Toad (1949)
    12. Askungen (1950)
    13. Alice i Underlandet (1951)
    14. Peter Pan (1953)
    15. Lady och Lufsen (1955)
    16. Törnrosa (1959)
    17. Pongo och de 101 dalmatinerna (1961)
    18. Svärdet i stenen (1963)
    19. Djungelboken (1967)
    20. Aristocats (1970)
    21. Robin Hood (1973)
    22. Filmen om Nalle Puh (1977)
    23. Bernard och Bianca (1977)
    24. Micke och Molle (1981)
    25. Taran och den magiska kitteln (1985)
    26. Mästerdetektiven Basil Mus (1986)
    27. Oliver & gänget (1988)
    28. Den lilla sjöjungfrun (1989)
    29. Bernard och Bianca i Australien (1990)
    30. Skönheten och Odjuret (1991)
    31. Aladdin (1992)
    32. Lejonkungen (1994)
    33. Pocahontas (1995)
    34. Ringaren i Notre Dame (1996)
    35. Herkules (1997)
    36. Mulan (1998)
    37. Tarzan (1999)
    38. Fantasia 2000 (1999)
    39. Kejsarens nya stil (2000)
    40. Atlantis - En försvunnen värld (2001)
    41. Lilo & Stitch (2002)
    42. Skattkammarplaneten (2002)
    43. Björnbröder (2003)
    44. Kogänget (2004)
    45. Lilla kycklingen (2005)
    46. Vilddjuren (2006)
    47. Familjen Robinson (2007)
  • Svar på tråden Disney Tråden
  • sagolik blå

    Ahhh grr råkade trycka på en sån där skräckklipp....
    Var ett kort klipp från Toy Story o sen kom det ett monster som skrek....
    Blev iof inte så rädd som tur var eftersom dottern stod brevid och jag var ganska snabb på att lägga handen på skärmen
    Men hon verkar ha somnat så jag hoppas hon inte får mardrömmar av det ... Får kolla klippen själv innan hon får se mer, vill jag lova. 


    Älska mig som mest när jag förtjänar det minst, för det är då jag behöver det bäst.
  • sagolik blå

    Såg idag att Familjen Robinssonsläpps på DVD den 5:e december


    Älska mig som mest när jag förtjänar det minst, för det är då jag behöver det bäst.
  • Theodoris

    Idag utökade jag min samling med en ny film
    Kejsarens nya stil 99 kr

  • Myssnuff

    Älskar oxå Disneyfilmerna. Har samlat ett bra tag på dem och kom fram till att jag har 43 stycken. Men jag har inte alla på DVD.

  • skruttmamman

    hej här har ni en till som är galen i disney klassiker har massor .. hälften på vhs och resten på dvd..
    saknar några av de tidiga filmerna  fantasia1940, nr 6,7,8, 10,11 saknar jag och så har jag inte pongo och 101 dalmatiner och fantasia 2000 ..
    och ja robinsson har jag inte så klart än..

    har nog hållt på och sammlat mina filmer i minst 7-8 år nu och de står alla upprade i ordning här i film hyllan  Skrattande..


    stolt 3 barns mamma och fru.
  • sagolik blå

    Kul att det finns fler än jag
    Har tittat på djungelboken och det var så kul, minst lika kul som ställa in den i hyllan. Har ännu inte köpt några fler men jag ska nog önska mig en samlingsbox i julklapp.
    Hoppas jag kan föpa åtmindstånde en klassiker till detta är. Jag tänker alltid att jag kan ju köpa en när man storhandlar, tar av bara farten då man kanse är på Ica Maxi eller så men det blir aldrig av.
    Nåja, nu skakade jag lite liv i tråden. Ha det bra alla där ute.

  • sagolik blå

    Hej du kanske oxå skulle köpa samligsboxen som just innehåller 6,7,8,10,11 då är ju din samling nästan komplett.
    Synd bara att det inte är gratis eftersom det kostar ju en del och samla. Om jag var rik skulle du få den i julklapp


    skruttmamman skrev 2007-10-17 20:05:59 följande:
    hej här har ni en till som är galen i disney klassiker har massor .. hälften på vhs och resten på dvd.. saknar några av de tidiga filmerna  fantasia1940, nr 6,7,8, 10,11 saknar jag och så har jag inte pongo och 101 dalmatiner och fantasia 2000 .. och ja robinsson har jag inte så klart än..har nog hållt på och sammlat mina filmer i minst 7-8 år nu och de står alla upprade i ordning här i film hyllan  ..
  • Mochride

    Jag samlar lite smått på disneyfilmer. har bara några stycken men tycker mycket om disney. Nu vill jag helst ha Lejonkungen och Skönheten och odjuret, några av mina favoriter

  • Proffset

    Åh TACK Sagolik blå! Jag ska genast ringa in den 5 december i almanackan! Har köpt Djungelboken och "Pank och fågelfri" sedan jag senast skrev. Har tittat på Djungelboken. Åh, den var ju för bra! Tidigare har jag bara sett den lilla snutten som visas på julafton.

    Undrar när de kommer att släppa Fantasia och Fantasia 2000 igen. Mina misstankar (hoppas jag har fel!) är att de kommer att släppa en box med båda filmerna typ 2010 eller nåt (jubileumsutgåva). Snövit dröjer väl kanske ett tag till. Hmmm, då är det "Pongo och de 101 dalmatinera".... när kan det vara dags för den då? Visst är det kul att spekulera.

    Nej, nu ska jag sitta här och bara vänta på att det ska bli 5 december

  • sagolik blå

    Halloj
    Jag har läst att pongo... kommer att släppas någon gång under 2008, dock inte när.
    Men Fantasia vet jag tyvärr inte.
    Snart så är ju din samling nästan komplett då


    Proffset skrev 2007-11-05 21:10:06 följande:
    Åh TACK Sagolik blå! Jag ska genast ringa in den 5 december i almanackan! Har köpt Djungelboken och "Pank och fågelfri" sedan jag senast skrev. Har tittat på Djungelboken. Åh, den var ju för bra! Tidigare har jag bara sett den lilla snutten som visas på julafton. Undrar när de kommer att släppa Fantasia och Fantasia 2000 igen. Mina misstankar (hoppas jag har fel!) är att de kommer att släppa en box med båda filmerna typ 2010 eller nåt (jubileumsutgåva). Snövit dröjer väl kanske ett tag till. Hmmm, då är det "Pongo och de 101 dalmatinera".... när kan det vara dags för den då? Visst är det kul att spekulera. Nej, nu ska jag sitta här och bara vänta på att det ska bli 5 december
  • dio

    Jagh har´Pinocchio, Alice i underlandet, Peter Pan, Lady och lufsen, Törnrosa, Pongo, Svärdet i stenen, Djungelboken, Aristocats, Robin Hood, Bernard och Bianca, Micke och molle, M'sterdetektiven Basil Mus, Oliver & gänget, Den lilla sjöjungfrun, Skönheten och odjuret, Alladin, Lejonkungen, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Mulan och Björnbröder.
    Men BARA på VHS Vill ha dom på DVD och det betyder att jag måste köpa dom ännu en gång *SUCK*
    Vill ha allihopa!

    Mina favoriter är: Micke & Molle, Skönheten och odjuret, Lejonkungen, Den lilla sjöjungfrun och Svärdet i stenen.

  • Amanda bodin

    Hej, är det någon som har någon aning om man kan köpa eller streama Fantasia 2000 någonstans? Hade den på vhs men den är så utsliten så att man inte kan titta på den längre

Svar på tråden Disney Tråden