• Familjen Heimer Öhlin

Ikeas sängskydd..HERREGUD!!

Blev ju inget bra alls det här..Har köpt ett sånt vit/beight vanligt spjälsängsskydd och hade verkligen behövt en bruksanvisning..ahhahahahahaha..Det hängde snören överallt och i fotänden blev det för löst och ja..Vilken grej..Nu blev jag besviken..Undrar om den var felsydd..*S*..

• Svar på tråden Ikeas sängskydd..HERREGUD!!
  • Familjen Heimer Öhlin

Tessan8micke..

Ja vad ska man göra..Med tanke på hur dyra andra skydd är tänkte jag att ett sånt här kanske dugen..men vilket skräp..hahaha..

Man kanske skulle ta och sy några egna sen ist när man vet vad det är som ploppat ut..=)

• Ofir1

Samma problem här... Men tycker att jag nästan fick till det iaf. Fast det finns ju ingen logik alls i de där snörerna. Känns som om någon bara satt dit dem helt på måfå.

Nån som vet om det ska va så? och det isf finns något sätt att sätta på det rätt?

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ 2 små hjärtan, vecka 34 ♥
  • jtoao

Sy ett fodral i ett snygg tyg och mät ut egna snören... funkar skitbra!

I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • Familjen Heimer Öhlin

Ofir1

Håller med..ena hörnet fanns ett snöre..i ett annat 5..hahahaha..Måste ju vara nått fel..

Iaf finns det ingen som helst logik i det hela..Det är ju ändå standardmåt och jag har köpt en standardsäng..nästan så jag tyckte det var för stort..eller så sitter banden inte helt rätt..får väl ta tag i de där en dag och sy om dom kanske..

• Ofir1
    Familjen Heimer Öhlin
    Exakt så...

Jag drog det lite omlott i det hörnet de två ändarna möts. Då passade det storleksmässigt iaf. Men det blev ju typ 100 snören på det stället. Fast den sidan kan man kanske ställa in mot väggen eller nått? Vi har också en "standard säng", en från ikea t.o.m.

Tyvärr är jag så dålig på att sy... eller iaf på sånt som man måste tänka själv. Så än så länge nöjer jag mig nog med ikeas. Men det skulle ju va intressant att veta om det finns något sätt att sätta på den så att det blir bra. Eller om det verkligen ska va sådär.
    ♥ Ofir1 + Darkest July ♥ 2 små hjärtan, vecka 34 ♥
  • polaris

Vänta bara tills det suttit där ett år... då är det inte vackert! Ligger nedkanat mot madrassen och utgör inget som helst spjälskydd, ska nog plocka bort det i stället.

Svar på tråden Ikeas sängskydd..HERREGUD!!