• Familjen Heimer Öhlin

Ikeas sängskydd..HERREGUD!!

Blev ju inget bra alls det här..Har köpt ett sånt vit/beight vanligt spjälsängsskydd och hade verkligen behövt en bruksanvisning..ahhahahahahaha..Det hängde snören överallt och i fotänden blev det för löst och ja..Vilken grej..Nu blev jag besviken..Undrar om den var felsydd..*S*..

• Svar på tråden Ikeas sängskydd..HERREGUD!!
  • April Mamma

Ikeas skydd är inte bra..vårat åkte i sopkorgen...

• nonnas

Hej . Har också köpt ett sådant på ikea och det är verkligen värdelöst, snören högt och lågt inte passar det för fem öre, jag har skaffat ett annat för det ser för j--v--ligt ut när det är på plats.
    Ikea brukar ju ha väldigt bra saker men detta är verkligen ett bottennapp,
    varför ska det igentligen vara så fruktansvärt dyrt med allting när det gäller att handla till bebisar. Helt otroligt vilka ocker priser det är på allting..

• mallte

Å jag som svor lite över att jag köpte ett dyrt när jag kunde köpt ett på Ikea, nu känns det lite bättre även om det är trist för er. Ni vet väl att ni har 24 månaders reklamationsrätt om ni orkar åka tillbaka med varan?! Lycka till iaf

• Sara25ma

När vi skulle handla spjällskydd så köpte jag ett med mumintrollen på till ikea sängen diktad.. men men det funka inte alls.. fööör lång.. dom berättade på babyland där vi handlat att det är bara ikeas egna som funkar till ikea sängar.. för dom har helt egna mått.. samma vart det med madrassen.. den funka inte heller.. va tvungen o ha ikeas egna där med..  Så det fick bli så.. !

..Älskar mina fina..
  • Kakan83
    Sara25ma skrev 2007-10-03 09:16:25 följande:
    När vi skulle handla spjällskydd så köpte jag ett med mumintrollen på till ikea sängen diktad.. men men det funka inte alls.. fööör lång.. dom berättade på babyland där vi handlat att det är bara ikeas egna som funkar till ikea sängar.. för dom har helt egna mått.. samma vart det med madrassen.. den funka inte heller.. va tvungen o ha ikeas egna där med..  Så det fick bli så.. !
    Det är inte så längre. IKEA har numera stanradrmått på sina sängar.

*
    Förövrigt så tycker även jag att ikeas sängskydd är skit. En massa snören som inte alls stämmer!! *grrr*
    Oliver ab imo pectore
  • Farfalla

Haha Vi skippar nog att köpa ett från ikea iaf när det är dags för spjälsängen..

Men ikea ska väl ha bytt ut alla sängar till eu-standard? Så det borde ju passa till vilken säng som helst lr?

• Sara25ma
    Kakan83 skrev 2007-10-03 09:21:16 följande:
    Det är inte så längre. IKEA har numera stanradrmått på sina sängar.*Förövrigt så tycker även jag att ikeas sängskydd är skit. En massa snören som inte alls stämmer!! *grrr*
    Konstigt.. för det va bara 6 månader sen.. måste ha ändrats väldigt nyligen..
    ..Älskar mina fina..
  • Farfalla

Det är ett antal månader sedan.. men tror inte att det är så länge som 6månader sen iaf! Du måste ha smitit dit just innan !

• Girle

Haha, vad "skönt" att se att fler hade problem med spjälskyddet. Jag o svärmor höll på att bli tokiga när vi skulle sätta upp det. Det tog typ en kvart att montera sängen, och tre kvart att knyta spjälskyddet. Men tillslut blev det bra, men vi har ingen aning om hur vi gjorde

Prinsessan var beräknad till 20 sep, men hon vill inte komma ut...
  • zara81

jag har köpt en säng från bybyhörnan o en madrass från ikea, det passade perfekt, höll däremot på o trilskas ett tag m spjälsängskyddet från ikea dessa snören! men det blev nog bra tillslut.

• LindaSundberg

Vad sägs om att ringa Ikeas kudtjänst och fråga om detta, kanske har de en bra förklaring och allt blir bra?

Svar på tråden Ikeas sängskydd..HERREGUD!!