• solida

Torr blöja efter natten?

Lite konstig fråga kanske... Men min son hade inte en droppe kiss i blöjan i morse när han vaknade. Då hade han haft blöjan i ca 12 timmar.
    Jag har nåt svagt minne att vår bvc-sköterska sa nåt om att blöjan alltid ska vara blöt på morgonen, annars ska man vara riktigt uppmärksam för då kan de vara sjuka på nåt sätt...?
    Ska ringa henne sen, men hon har inte telefontid förrän kl tio, så jag tänkte kolla om det är nån annan som har koll på detta? Han är ju inte sjuk i övrigt, väldigt pigg och glad.

• Svar på tråden Torr blöja efter natten?
  • Padme

Hur gammal är han?

(¯`°?.¸ ღ Alma 03 & Emil 05 ღ ¸.?°´¯)
  • Sodaspring

Om min son sover bra hela natten så är blöjan torr när han vaknar. Sen kissar han så fort han vaknar iofs. Men jag har läst någonstans att barn inte kissar när de sover, utan de kissar när de är vakna....Vet inte hur sant det är...

ღAnthony jan 06ღKian i magen (november 2007)ღ
  • solida

han är 9 mån imorrn.
    Och jag är inte så orolig, eftersom han inte på något sätt verkar hängig eller sjuk.
    Men jag kommer bara inte riktigt ihåg vad hon sa...

• Perry the Platypus

Min son kissar sällan på nätterna. Däremot kommer det floder på morgonen.

Veni veni veni.
  • sicksack

Så var min dotter med tills hon började äta välling innan hon la sig på kvällen. Hon var alltid torr i blöjan på morgonen och kan vara det ibland fortfarande. Jag frågade min BVC sköterska om det var ok och det var det absolut. En del barn är bara så sa hon. Jag går och sätter henne på pottan direkt när vi går upp så kommer det kiss direkt.

• solida

Min son har ALLTID en jättetung blöja på morgonene annars... Det är ju mer det jag är lite fundersam över...
    Men nu har han kissat en blöja full på en timme så det kanske bara inte kom nåt under natten.

• Daizan

Så är det med våran dotter också.
    Nästan alltid jätte tung blöja på morgonen så ibland helt snus torr.

Svar på tråden Torr blöja efter natten?