• mette

Kan glidmedel göra det lättare att bli gravid?

Läste på storkhjalp.com att det nu finns ett nytt glidmedel där som är spermavänligt! Skulle det hjälpa de små simmarna i rätt riktning tro?
    Någon skrev på gravid.se att annat glidmedel från apoteket inte var spermavänligt även om de inte innehöll spermadödande medel!
    Nån som vet mer om detta?
    kramisar

• Svar på tråden Kan glidmedel göra det lättare att bli gravid?
  • testfia

Hej, vet du jag tycker att du skall fråga Apoteket om de verkligen kan gå i god för att det är spermavänligt och inte dödar spermier. Jag har kollat med dem och det verkar som de plötsligt inte vet och de aldrig ställt sig den frågan tidigare utan bara tagit för givet att "Icke spermidödande" betyder att det inte dödar spermier men om det är vänligt mot spermierna vet man tydligen inget om. Så deras information som säger att det inte innehåller spermiedödande medel har inte en tanke på att det även används av oss som vill ha barn. Skandal tycker jag, förvi har använt det en tid och aldrig ställt mig den frågan om det är bra. Kolla du med och ge dig inte för ett vanligt generellt svar som de läser ur beskrivningen utan kräv att de tar fram fakta.

• Christiane

Jag har läst på Fertility Friends diskussionsforum att det är många som använder Pre-seed. Många behöver ju kanske lite extra "glid" och då ska det här glidmedlet vara toppen. Det ska ju tydligen vara en ypperlig miljö för simmarna också, så vem vet???

• mette

Tack för svaren,
    Testfia, jag har ungefär samma upplevelsa med apotekets medel, därför använder jag inte detta, men läste på storkjalp och deras länkar om detta nya som heter Pre-seed, som Christiane skrev, och att detta ska ge en gynsam miljö etc för spermierna!
    Hmm , har liksom inte upplevt några torrhets problem egentligen men vill ändå ge dem en knuff!

• mette

Testfia!
    Såg just att det var du som skrev på gravid ju!=)

Svar på tråden Kan glidmedel göra det lättare att bli gravid?