• 10mars

80 tals fest"" hjäålp med kläder !

ska på 80 talsfest, vart kan jag få tag på kläder och är det någon som har några ateraljer till salu !!!

• Svar på tråden 80 tals fest"" hjäålp med kläder !
  • Lola Jämtland

Typ överallt?

För modet nu är ju väldigt mycket 80......

//Blir det nånsin våran tur.....
  • 10mars

tänkt gå p myrorna på lunchen, kan väl inte riktigt hålla med om att modet är detsamma nu som då.

80 tal är för mig

snötvättade jeans
    nät hanskar
    massor med plst smycken i alla pastellfärger
    storskjorta
    benvärmare
    pumps mm i den stilen

• Lola Jämtland
    10mars skrev 2007-10-03 11:03:12 följande:
    tänkt gå p myrorna på lunchen, kan väl inte riktigt hålla med om att modet är detsamma nu som då. 80 tal är för migsnötvättade jeansnät hanskarmassor med plst smycken i alla pastellfärgerstorskjortabenvärmarepumps mm i den stilen
    På 80-talet var det, förutom det du räknade upp, over-sizetröjor med bälte i midjan, tajts o pumps eller högra stövlar ihop....
    Precis som nu....
    Plastsmycken säljs ju oxå nu.....
  • peppigapia

det finns storaskjortor i olika pastellfärger, benvärmare och tajts, pastellsmycken på H&M, pums finns ju överallt...sen har du en outfit!

• 10mars

midjekort pastellfärgad kavaj med värsta axelmuddarna och så lite ultra eller mycket ultra på läpparna :)

• peppigapia

speciellt om du går på ett H&M som har divided och impuls....dom har massor med oversize tröjor mm

• peppigapia

annars kan du ju kolla in blocket..

• Lola Jämtland
    10mars skrev 2007-10-03 11:11:42 följande:
    men vart hittar jag korn blå maskara ?
    Blå mascara finns väl alltid tycker jag?
  • Jomppelina

Är modet åttiotal?? Ni skojjar??? Har slängt säkert 20-längdmeter åttiotalskläder för några veckor sedan eftersom det är sååå anskrämligt, sparade bara 40-70-tal ungefär. Men jag kan ha sluntit, förstås och har nog en del kvinnokläder kvar. *pekar på inbox*.

• Lola Jämtland
    Jomppelina skrev 2007-10-03 11:14:51 följande:
    Är modet åttiotal?? Ni skojjar??? Har slängt säkert 20-längdmeter åttiotalskläder för några veckor sedan eftersom det är sååå anskrämligt, sparade bara 40-70-tal ungefär. Men jag kan ha sluntit, förstås och har nog en del kvinnokläder kvar. *pekar på inbox*.
    Skojar? Näe.....
    80-talet är här igen.
  • Marvinna

Det är ju aldrig fel med någon deltalj i t ex neonrosa. Fast alla neonfärger funkar.

• 10mars

jag får ut och leta lite. men guld skulle ju vara en par näthanskar och en snötvättad kjol

• Jomppelina

Jag säger bara Hawaiiskjortor, stentvättade levis, ökenkängor, benvärmare, morotsbyxor *urkar* peterpan-stövlar, stora t-shirts med knyt i ena sidan, hög hästsvans på ena sidan, glitter, glamour, massvis av smycken i lager på lager, svart eller chochrosa nagellack och läppstift, lika eller kornblå ögonskugga och kajal, massor av mascara (lancomes fylliga förstås) rollerblades, etc, etc, etc.

Näthandskarna är väl madonnastilen, men den stämmer inte riktigt med den utstyrseln jag ser ovan? Näthandskar, javisst hade jag det, men det var den svarta perioden, lager på lager, tights och långa kjolar översizade tröjjor. Etc.

Den långa halssjalen ett varv runt halsen har kommit tillbaka har jag sett. Det enda jag saknar sedan tiden som jag kommer att återinviga.

• annca

Axelvaddar i knallcericeskjortor och ärmupphållare därtill... Och gärna en coyboybrosch, en sådan där man hade som höll ihop kragsnibbarna med en kedja.
    Och glöm inte att det skulle vara vita tubsockar i pumps, med nedstoppade tights!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Jomppelina
    annca skrev 2007-10-03 11:19:08 följande:
    .Och glöm inte att det skulle vara vita tubsockar i pumps, med nedstoppade tights!
    *asg* så sant så sant. Tror jag har ett par turkosa pumps med tillhörande brett skärp, som man drog åt i midjan OVANFÖR byxlinningen. *urkar igen*
  • 10mars

tajts med hällor ocskå och med sömn längs hela benet!!

betty boop tröjor

Svar på tråden 80 tals fest"" hjäålp med kläder !