Ni som gett follow-on milk eller liknande......
.... vad har ni gett? När började ni att ge det och hur ofta gav ni det?
Ammade ni innan ni började med det, eller gav ni ersättning?
.... vad har ni gett? När började ni att ge det och hur ofta gav ni det?
Ammade ni innan ni började med det, eller gav ni ersättning?
Tack för svar alla!
Hon är åtta månader.
Började med Aptamil stage 2 för ett par nätter sen men hon vaknar fortfarande efter ca 3 timmar och blir då ammad. Men vi kör vidare och hoppas på att hon vill sova längre om ett tag, antingen pga det hon äter eller för att hon 'växer ur' att vakna på natten.
jsmfb - min dotter drack oxå väldigt lite på dagen i början, förra veckan var första hela veckan på dagis och hon vägrade dricka någon ersättning. Innan dess hade jag ammat en gång på dagen och hon åt ca 80 ml en gång om dagen men hon tar det varken från flaska eller mugg där.
Sen hon börjat på dagis har jag slutat amma på dagen och nu får hon 110 ml för- och eftermiddag när hon är hemma på helgen och den dagen jag är ledig men hon skulle nog kunna ta mer, åtminstone vid ett av tillfällena.
Hon har inte varit på dagis sen i fredags nu så det ska bli intressant att se om hon tar något när hon kommer tillbaka dit igen.
Att din son tar flaska nu är positivt, förhoppningsvis så kommer han att öka det han tar successivt fram tills du ska iväg.
Dottern har varit hemma från dagis hela veckan pga ögoninfektion så vi får vänta tills nästa vecka för att se.
På tal om nåt helt annat, fast kanske relaterat.....Har du märkt någon skillnad på sonens bajs sen han började äta mer ersättning? Dottern har varit väldigt lös i magen på sista tiden men jag är inte säker på om det är pga ersättningen, har för mej att jag läst att det kan bli så pga de probiotics i den, eller om det är pga att hon håller på att få tänder.