Vilken storlek brukar ni ta på foto ni framkallar?
Vilket blir bäst med digital kamera?
Och var brukar ni framkalla era bilder?
Vilket blir bäst med digital kamera?
Och var brukar ni framkalla era bilder?
Brukar framkalla på Proprint.se och väljer då standard format, de har två olika. Är jätte nöjd med dem. Det ena är 13X15 det andra är något större.
Är standardformatet 13X15?
jag framkallar på fuji.se och brukar välja 11x15 som jag trodde var standardformatet för digitala bilder (det är iaf 10x15 på vanliga). på fuji kan man välja bilderna med vit ram och alla bilder ser så mycket snyggare ut då
Har du en vanlig kompakt digitalkamera brukar bilderna bli i 3:4 format och du kan då välja antingen 10x13 eller 11x15 hos de flesta framkallningsföretagen. Vill du beställa bilder som är 10x15 kommer bilderna antingen få vita sidor eller bli beskurna om du inte själv beskär dem till det formatet i ett bildbehandlingsprogram innan du beställer.
Och jag tror inte ens Proprint har formatet 13x15. 13x17 tror jag det blir från en vanlig digitalkamera om man vill ha lite större bilder därifrån.
Jag brukar framkalla där det är billigt för tillfället om det inte är några speciella bilder jag behöver. Då framkallar jag hos Crimson. Crimson brukar ha bättre priser än Proprint men gör minst lika bra bilder i mitt tycke.
www.crimson.se/
De få jag framkallt har varit 70*50cm eller 150*50cm. Crisom alla gånger.