Jo anna skrev 2007-10-03 19:27:52 följande:
Kanske någon bh om hon använder sånt? Fast det är ju inte tips på hur hon ska få förtroende för dej igen. Hmm. Du kanske kan berätta nån hemlighet för henne, som bara ni har tillsammans. =)Kanske inte så bra tips. =/
bh har ja funderat på och vet att hon skulle gilla eftersom hon tjatar om att hon vill ha det och börja använda (även om hon kanske inte skulle behöva än) men känns lite tabu över det hela eftersom ja bara är styvmamma. känns som att biomamman ska få köpa första bh:n. Har om jag inte minns fel hört Emelie säga det ngn gång oxå, att mamma ska göra det.
Hemlis ska jag DEFINITIV berätta, frågan är bara vad. Jag är ju en ganska "tråkig" människa. Hehe.
susye skrev 2007-10-03 19:29:59 följande:
laga lite mat typ taco tillsammans o smyg dig försiktigt in på de ämnen du vill diskutera. berätta hru det var då din kropp började förändras o hur du upplevde det osv
Ja taco gillar hon, och jag

Jag vet inte riktigt vilka ämnen jag vill diskutera, det är det osm är det svåra. Men att berätta hur ja kände ska jag göra, vet att hon pratar mycket om vilka av hennes kompisar som fått mens, haft sex ohc så, kan vara bra att jag berättar att jag inte fick min mens förren någon månad innan 15. Så hon inte behöver känna att hon är sen eller så.
Pochoo skrev 2007-10-03 19:32:28 följande:
Lägga ansiktsmask och prata skit =)
Ja! Ansiktsmask lägger jag ju alltid med min syster, varför tänkte jag inte på det. *Tar åt mig av tipset*
Tisseltott skrev 2007-10-03 19:33:15 följande:
Jo anna skrev 2007-10-03 19:27:52 följande: Tycker det om hemligheten lät som en ypperligt bra idé! Då känner hon att du (TS) litar på henne och vill dela saker med henne, och då kanske hon vill göra detsamma!
Ja precis, det ska jag göra. Bara komma på en hemlighet först. Gud så svårt :O
68an skrev 2007-10-03 19:34:16 följande:
Fint initiativ! Hyr en riktigt tokrolig film så ni får skratta rejält, sånt släpper på spänningar!Sen tror jag att det alltid är bra att öppna sig själv. Att du kan berätta om episoder från din tid då du var i samma ålder. Både tråkigt och roligt,s vårigheter man kan stöta på osv.Jag tror att det är svårare för ungdommar att öppna sig om man själv inte ger av sin egen erfarenhet.Berätta om då du fick mens, blev intresserad av killar, tonårshumör, bus osv.Du får känna av på vägen vad osom är ok att säga och när det räcker.Jag hoppas att ni får en riktigt bra kväll tillsammans!
Förslag på film? Jag har ju inge koll alls på alla nya filmer just nu.
Tack för superfina tips, ska som du säger berätta om sådant som hänt mig. Utesluta en del saker kanske men ändå berätta mkt.
lugnåsbo skrev 2007-10-03 19:35:53 följande:
ett paket bindor känns som det är lite pinsamt att ge tycker ja.. eller snarare jag skulle nog tyckt det vart pinsamt att få..satsa på rakgrejen o lite skönhetsprodukter istället.. Mens kan ni kanske komma in på ändå..
Ja jag tänkte mer liksom att i bara förbifarten säga "Och just det ja, köpte ett paket bindor som jag lägger i badrummet så att du vet när det blir dags." och sedan fortsätta med nästa sak, tänkte att om jag inte gör det till en pinsam sak så kanske hon inte tycker det heller. särskilt om jag inte förväntar mig ett svar utan bara fortsätter prata om nästa sak.
68an skrev 2007-10-03 19:39:24 följande:
Ang. bindorna! Ser jag till mig själv osm ung så hade jag nig föredragit att min mamma hade sagt utan vidare, alltså inte då vi har myskväll... "Här finns det bindor den dagen du behöver det" och lagt det i badrummet eller frågat om jag ville ta det till mitt rum. Inga bindor med roliga tjejsaker i en låda....jag ahde blivit generad och därmed hade jag nog uppfört mig lite sur *L*
Haha precis lite så jag hade tänkt (angående bindorna).