• 68an

Tjejkväll med 12årig styvdotter? Vad ska jag göra?

Fint initiativ!

Hyr en riktigt tokrolig film så ni får skratta rejält, sånt släpper på spänningar!

Sen tror jag att det alltid är bra att öppna sig själv. Att du kan berätta om episoder från din tid då du var i samma ålder. Både tråkigt och roligt,s vårigheter man kan stöta på osv.
    Jag tror att det är svårare för ungdommar att öppna sig om man själv inte ger av sin egen erfarenhet.

Berätta om då du fick mens, blev intresserad av killar, tonårshumör, bus osv.
    Du får känna av på vägen vad osom är ok att säga och när det räcker.

Jag hoppas att ni får en riktigt bra kväll tillsammans!

• 68an

Ang. bindorna! Ser jag till mig själv osm ung så hade jag nig föredragit att min mamma hade sagt utan vidare, alltså inte då vi har myskväll... "Här finns det bindor den dagen du behöver det" och lagt det i badrummet eller frågat om jag ville ta det till mitt rum. Inga bindor med roliga tjejsaker i en låda....jag ahde blivit generad och därmed hade jag nog uppfört mig lite sur *L*

• 68an

avårt med filmtips då det gäller en 12-årig tjej idag för det är öppenbart inet som då jag var 12 då jag ser att hennes vänner hafts ex REDAN
    Jag blir mörkrädd OCH livrädd, har ju en dotter på snart 6 år..tänk om hon om 6 år?! Hjälp vad tidigt! För tidigt.

Men jag försöker mig på några filmtips i kategorin "humor"

American Pie...finns väl från del 1-3 tror jag
    Den där Mary
    Eulogy
    Hemma Bäst
    Wedding Crashers

Några tips men jag har inte själv sett några av dessa men hört talas om lite....hade annars en film i skallen men jag kommer inte på titeln tyvärr. JU NU!!!! Nu kom jag på den
    Familjen är värre...den skratta jag gott åt och det tror jag säkert att ni kommer göra också så den rekomenderar jag!

• 68an

Och herre jesus! Ja vad säger man om dessa uttalande?! Ja jag hade iaf inte resonerat så om det var min dotter. Att ha sex då man är 12 är på tok för tidigt. Hoppas hon håller pås ig några år till!

• 68an

Men du vilken kväll!
    Du är en stark tjej och du gjord evad du kunde efter dina kunskaper så ha INTE dåligt samvete!

Jag läste o läste och vänta bara på att få läsa "hjärnblödning" men dwt var utbrändhet, jag visste inte att det kunde bli slööder, fall osv av sånt. Tungt! Hoppas han får bra hjälp nu så han kommer tillbaka fort och att han lär sig nåt av detta.

Efter en sån här sak tror jag att alla vet vad dom tycker/känner, skänt för dig att du är påd et klara nu.
    Jag får erkänna att jag grät på slutet då jag läste..av skräcken men också av att du fixa det så fint emd flickorna.

Lycka till och kram på dig

Svar på tråden Tjejkväll med 12årig styvdotter? Vad ska jag göra?