Är det någon som vet något om Rainbow Dammsugaren?
Svindyra är dom...Mitt tips är att du skall fråga grannen (som antagligen köpte en?)
Mina föräldrar köpte en rainbow för kan det vara 10 år sedan då kostade den nånstans mellan 10 och 15 tusen!!...
Tidigare så gick systemet ut på att för varje rekommendation dvs fri lejd in i en ny potentiell kunds hem som man gav vidare så fick man tillbehör...
Troligen kör dom likadant nu... (så jag tycker att du skall prata igenom med din granne hur de betedde sig mot dom... Och vad de får för "ersättning")
Det kommer att bli lite bilder på kvalster... Lite dammsugning först med din gamla dammsugare sedan med deras på samma yta för att bevisa att den tar upp bättre (fult trick -det går aldrig att få en matta helt ren)
De har massor av tillbehör som man måste rekommendera folk för att få!
Mattvätt, spraytillsatser osv...
---
Troligen är det en riktigt bra dammsugare men den är överprissatt (äcklig att tömma, tung och skitjobbig över trösklar)...
Troligen är en centraldammsugare ett ännu bättre val för er! Många av standard damsugarna som har extra bra hepa filter räcker för att bevisa samma renetsgrad...
---
Om det blir jobbigt med försäljarens övertalningskampanj så skriv på men be innan att få den Infolapp om ångerrätt som de är skyldiga att ge vid hemförsäljning samt den ångerblankettsom SKALL medfölja...
LÄS!:
www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=2479
Andvänd dock inte apparaten! Då de kan vara fräcka att ta betalt för att du "använt den". Sedan är det bara att skicka tillbaka den... (Berättar du hur du tänker göra så - tror jag att de ger upp i alla fall...