• tjötas

Var köper ni era bästa baskläder?!

Behöver en hel del baskläder till garderoben. Sånt där som är nödvändigt, enfärgade t-shirts och långärmade topar, linnen etc. Tidigare köpte jag gärna märkesgrejer men nu är alla toppar antingen för små eller för korta och budgeten tillåter inga dyra grejer. Så, vilken av kedjorna har bra basgrejer? Det är så tråkigt med toppar som blir noppiga och tappar form och färg efter tre tvättar.

• Svar på tråden Var köper ni era bästa baskläder?!
  • mizzan

Hm har bra baskläder tycker jag

• Sencha

H&M har bra t-shirts/toppar.
    flash har bra jeans (jag handlar i princip alla mina jeans där numera) och även bra tröjor.

• blommanigbg

Åhlens har bra enfärgade t-shirts o långärmade toppar. Brukar köpa deras vita..

• bustjejen

MQ och Åhlens har bra basplagg tycker jag. Även Lindex kan ha helt ok.

• AmandaPitkänen

nu vet jag ju inte vart du bor, men här i västerås finns det en butik som heter Catalog som får in kläder från Ellos och Josefssons och där är det SNORBILLIGT! speciellt är det bra om man vill ha just "bas", dvs enklare vardagskläder.

Min absoluta favvotröja, en tajt 3/4 långärmad tröja som jag har 4 av (i olika färger) är köpt där och dom kostade hela 30 kr styck (dom använder jag även vid finare tillfällen, skitsnygga!)

• carola1977

H&M. Så billigt att man kan köpa flera tröjor i olika färger

• Kanelaa

Tror inte jag har några baskläder nu när jag tänker efter!!!

• tjötas

Amanda: jag bor i jönköping så det blir ingen shopping i västerås den här gången

Kaneela: dags att skaffa det då .

Tack för era tips hittills!

• Indianica

Hms, lite dyrare, de billigaste tycker jag är helt kassa. Jag har lite större bröst och det blir som "påsar" fram på topparna på de billigaste, typ som det kan bli på vissa jeansknän efter ett tag, jättefult att toppen ser påsig och töjd ut på bröstet. Kanske bara jag som har dte problemet, men med HMs dyrare toppar händer inte det. Mer elastan = bra för mig.

Bäst basplagg till bäst pris tycker jag annars MQ har, fast de är ju betydligare dyrare än HMs. Åhléns har också bra vanliga bomullstoppar

• tjötas

Man MQ har väl ofta typ "en topp 199, två toppar 299" och sånt. Det funkar för mig!

• onlyangelika

Jag tycker att postorder företaget La Redoute har fantastiska basplagg. Speciellt märket Soft grey har underbara baslinnen som jag har i flera färger. De kostar 179:- och håller tvätt efter tvätt. Tappar varken färg eller form o de är härligt mjuka! Bättre basplagg har jag aldrig köpt - aldrig mer linnen från H&M, det säger jag bara!

• Zeelita

H&M funkar inte har köpt flera toppar & linnen där innan & efter tvätt (enl tvättråd) så är passformen totalt förstörd & storleken passar inte längre (även om det är samma storlek jag alltid har i deras andra kläder).

Esprit fungerar bättre då, ett annat tips är Bik Bok deras bastoppar är i ett såååå härligt material som är samma tvätt efter tvätt de är mina favoriter

• LC Star

H&M, Lindex, Filippa K, Vero Moda brukar det finnas bra basplagg.

• ict

H&M har mycket. Dels pga att jag har problem med storlekar. Alla butiker har inte xs, 32. Eller...så har de xs, 34- fast plaggen ändå sitter stort på mig.

Annars gillar jag olika affärer.

• killing

hej!
    såg att någon nämde flash ovan, de har bastoppar som är identiska med dem som filippaK har. De sys på samma fabrik av samma tyg,det enda som skiljer är tag:en som sitter i nacken men där skall väl ändå ingen kolla...... annars blir det mycket HM och gina för min del!

Lycka till

• tjötas

Va mycket bra tips! Laredoute låter ju toppen, och flash toppar också. Ska kolla in övriga butiker också men har tyvärr lite dåliga erfarenheter från HMs basgrejer. Har en top från bikbok, som är toppenbra, där ska jag kolla igen också!

Svar på tråden Var köper ni era bästa baskläder?!