• Anonym (!)

Tänk om spådomen är sann?!

Jag blev spådd att jag skulle få vårt första barn om två år. Jag är en sån person som tror starkt på spådomar, vi började försöka göra barn för en månad sen. Är det helt värdelöst att fortsätta eller?! Fan...tänk om det är sant?! Har någon blivit spådd och så har det ej stämt????

• Svar på tråden Tänk om spådomen är sann?!
  • Anonym (Anna)

Jag blev spådd att få tvillingar vid min första graviditet HA fick EN son, andra graviditeten EN dotter inga tvillingar så långt ögat når tror INTE på spådomar.......

• SunnyBunny

Jag skulle inte tro på det!! Jag vart spådd när jag va 15 år. Hon skrämde skiten ur mig..Sa att jag skulle dö i en mystisk sjukdom innan jag hann fylla 20år!! I fem år gick jag och mådde dåligt varenda gång jag fick nån konstig infektion eller förkylning!! Usch..läser inte ens horoskop längre!!!!!!!! Så fortsätt med er bebisverkstad och glöm spådomen!! Lycka till=)

• Pricken och Pyret

Nja!..... Vissa har ju fallenhet att kunna tyda spådomar på rätt sätt, men i många fall ser man själv till att leva efter spådomen.

Som nu du själv säger: är det ens lönt att försöka? Redan där har du ju hjälpt "spådomen" på traven.

Jag tror måttligt på spådomar. Har blivit spådd många gånger och endast EN av dessa personer verkar veta vad hon talar om!

Mina älsklingar Amanda 040211, Ludwig 070130 & En till på väg BF 080525
  • 061104
    SunnyBunny skrev 2007-10-03 21:02:22 följande:
    Jag skulle inte tro på det!! Jag vart spådd när jag va 15 år. Hon skrämde skiten ur mig..Sa att jag skulle dö i en mystisk sjukdom innan jag hann fylla 20år!! I fem år gick jag och mådde dåligt varenda gång jag fick nån konstig infektion eller förkylning!! Usch..läser inte ens horoskop längre!!!!!!!! Så fortsätt med er bebisverkstad och glöm spådomen!! Lycka till=)

Får dom verkligen säga att man ska dö?

Då kan den personen som spådde dig inte ha varit seriös.

• xxmeyaxx

Pff. Mamma blev spådd en gång i tiden.
    - Du kommer under ditt liv att få sammanlagt två barn. En flicka och en pojke.

Visst tyckte mamma att det var lite läskigt när hon väl födde barn.
    2 barn, en flicka och en pojke. (jag och min bror)
    Men det var bara början.

Idag är hon mamma till 10 barn. 8 flickor och 2 pojkar.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Anonym (LÖnt)

Men vaddå inte lönt? Oavsett om det är sant eller inte så är det väl ALLTID lönt att försöka och i ditt fall lär du ju (om det är sant) få ditt efterlängtade barn såsmåningom.

• xxmeyaxx

Jag säger dock inte att jag inte tror på spådomar. Det gör jag.
    Men det finns mycket skitsnack också. Men det finns det ju oavsett ämne.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx

Man ska förresten inte spå bl.a. om döden. Det bådar aldrig gott.
    Så SunnyBunny, din spådam var INTE medveten om vad hon sysslade med.

• Rostis

Min man blev spådd att han skulle få tvillingar, två barn har vi nog med 2½ år emellan, tror inte på sånt

• Anonym (4-barnsmor)

jag blev spådd som barn (av kringresande zigenare) att jag skulle gifta mig med en mörkhårig kille och få 4 barn och så skulle jag bli rik också.
    på mig har det stämt allt utom att jag skulle bli rik , men jag är ju rik som har 4 barn, det kanske var det hon menade.
    mamma syster blev spådd också då och kom utbölandes från tältet, allt dom sa till henne stämde, bla. att hon fått ett barn som inte hennes make var far till. hon tyckte det var jätte läskigt.
    du undrar om det är värdelöst att fortsätta, menar du att försöka göra barn eller vad menar du?
    inte ska du väl hoppa över "mys-stunderna" för det, för det är väl inte bara till för att göra barn va?

• SunnyBunny

eller hur..hon va nog inte seriös...hahah..men vad visste jag då..15 år och ganska naiv=)

061104 skrev 2007-10-03 21:24:31 följande:
    Får dom verkligen säga att man ska dö?
    Då kan den personen som spådde dig inte ha varit seriös.
  • 061104
    SunnyBunny skrev 2007-10-03 21:41:06 följande:
    eller hur..hon va nog inte seriös...hahah..men vad visste jag då..15 år och ganska naiv=)
    Nä menar det Dom får aldrig nämna nåt om döden ..
Svar på tråden Tänk om spådomen är sann?!