• Nervis

kelda ostsås i lasange?

Tänkte göra lasange och testa att använda kelda ostsås i, istället för att göra egen. Men ska man värma den innan eller häller man bara på den som den är?

• Svar på tråden kelda ostsås i lasange?
  • Nervis

oki! Tack så mycket! Tänkte nästan det men på paketet står det att man ska värma och servera så jag blev osäker. Men den värms ju i ugn sedan så! Tackar!

• Jiie

Ett tips är annars Knorrs Bechamelsås! En sån förpackning räcker inte men brukar lägga det långt upp o fylla de andra lagerna med hemmagjord ostsås!

Lilleman Bäst Före 13/12
  • Emeraldy

Jag vill bara säga att jag INTE tycker den är god! Jag stöter ofta på recept där det står att man ska använda just Keldas färdiga ostsås och efter att ha provat ett antal recept så tycker jag som sagt inte den är god! Men smaken är ju som baken - hoppas du gillar det

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Nervis

Jie- tack för tipset. har inte sett den dock. är den i tetra eller i påse som pulver? Vi har ju inte alla grejor här i våra affärer. vi bor ju som på landet vi

emeraldy- ok. vi får se. har inte provat det ännu nån gång. det är bara det att jag tycker det blir et mindre världskrig i mitt kök när jag ger mig på att laga ostsås själv Vet inte hur det kommer sig men det är grytor och klet överallt så när sambon sa att han var sugen på lasagne tänkte jag fuska och se om han märker nån skillnad då

• Ickan

Det är gott att ta ett paket ostsås och ett paket ädelostsås...

• Jiie
    Nervis skrev 2007-10-04 10:03:36 följande:
    Jie- tack för tipset. har inte sett den dock. är den i tetra eller i påse som pulver? Vi har ju inte alla grejor här i våra affärer. vi bor ju som på landet vi emeraldy- ok. vi får se. har inte provat det ännu nån gång. det är bara det att jag tycker det blir et mindre världskrig i mitt kök när jag ger mig på att laga ostsås själv Vet inte hur det kommer sig men det är grytor och klet överallt så när sambon sa att han var sugen på lasagne tänkte jag fuska och se om han märker nån skillnad då
    Den är i tetra, liten kubaktig förpackning, finns även med andra såser (typ bea o peppar o carbonara) suuuuupergod!
    Lilleman Bäst Före 13/12
  • Nervis

ickan 79- ja jag tittade på ädelsosten oxå men sambon gillar ju inte ädelsost (tycker det smakar hö ) så det fick vara. men tack för tipset!

• sweetpea

Jag kör alltid Kelda ostsås i lasagne och tycker att det blir jättegott. Jag brukar fuska och göra snabblasagne: stek köttfärs och blanda i en burk färdigkryddad tomatsås av valfritt märke. Varva Kelda ostsås, färska lasagneplattor och köttfärssås. Avsluta med ett lager ostsås och lägg på skivad mozzarella. Häll ev. över lite mjölk om lasagnen känns torr. Det tar ca 30 minuter från start till servering - toppen! Och gott.

• busisen

sweetpea jag brukar göra som du fast med lite rivna morötter åxå i köttfärsåsen göörgott saftigt och busenkelt, går även bra att frysa.

• TheMilky

Jag kör alltid med Kelda ostsås och creme fraiche franska örter i min lasange. Supergott!

• gagge

Vi bruakar använda den när vi gör mousaka, så det borde bli gott i lasagne också.

• Theorese

Brukar använda Kelda jag också, men då gör jag vanlig vitsås och istället för att ha i riven ost i den så tillsätter jag Kelda och det brukar bli kanongott!

• Kenzie

Jag använder den ibland om jag är lat. Den är jättegod men lite väl salt tycker jag, så var försiktig med saltet i köttfärsen.

Älskade Theodor 060329
Svar på tråden kelda ostsås i lasange?