• Flissi

Reservationspris på Tradera...

Det är väl det lägsta priset jag kan tänka mig sälja varan för?
    Och den kan man väl inte bjuda under?

• Svar på tråden Reservationspris på Tradera...
  • Annamaja

Hej nej varan säljs inte under den summan. Men det kostar att ha reservationspris och i bland lönar det sig att lägga utrops priset högre i stället.

• lurv

Njae. Du kan lägga ett utropspris på 1:- och sätta ett reservationspris på t.ex 250:- Då säljs inte varan om den inte kommer upp i 250:-. Att däremot lägga ut den för 250:- med ett reservationspris på 250:- är bara dumt. Då får du betala för reservationspriset (tror att det är 15 trots att det är ditt första bud. Utropspriset är alltid det lägsta någon kan bjuda så sätt det pris du minst vill ha. Tänk dock på att ett högt utropspris ger dålit med bud. Bättre kanske att sätta ett lägre utropspris och lång auktionstid, alla vill ju fynda

• Flissi

Men nu gäller fyndet en bil, som jag inte säljer under 80000 kr.
    Det är verkligen absolut lägsta jag kan tänka mig. Ska jag då lägga det som utropspris?

• lurv

Visst kan du lägga 80000:- som utropspris. Kolla bara upp vad du får betala i osålt avgift om du inte får bilen såld. Kanske kan det vara bättre att lämna den till en bilhandlare.

• Flissi

Osåld avgift var typ 15kr men såltavgiften var visst på 880:-
    Men det får jag väl betala då om jag får den såld.  *tveksamt*

• älska livet

lägg ut den på blocket istället för tradera

• annie29

säger som ovan,mycke bättre på blocket,mindre kostnader,och du kan lägga ut den i din kommun!      

När de gäller dyra grejer så är blocket bättre!

• Flissi

Den har funnits på Blocket hur länge som helst! Ingen har ens ringt!!!
    Har haft den i lokalblaskan också.
    Kan ju inte GE bort bilen, även om jag känner för det ibland.
    Har pratat med både bilsäljare & våra tekniker på jobbet (försäkringsbolag, de som värderar bilarna) så vet att priset redan är klart i underkant. Kan nästan få det inbyte hos vissa försäljare men de har tyvärr inte haft nån bil vi velat ha istället.
    Vet inte vad man ska prova mer?

• Kalle17

prova www.budera.se
    Inga avgifter på reservationspris, osålt.
    Däremot tar dom ut en provision OM du får sälja den.
    Du kan läsa mera om det på deras sida.

Flissi skrev 2007-10-04 21:54:56 följande:
    Den har funnits på Blocket hur länge som helst! Ingen har ens ringt!!! Har haft den i lokalblaskan också. Kan ju inte GE bort bilen, även om jag känner för det ibland. Har pratat med både bilsäljare & våra tekniker på jobbet (försäkringsbolag, de som värderar bilarna) så vet att priset redan är klart i underkant. Kan nästan få det inbyte hos vissa försäljare men de har tyvärr inte haft nån bil vi velat ha istället. Vet inte vad man ska prova mer?
Svar på tråden Reservationspris på Tradera...