Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

Julgodis/mat å bak!!!

åååh, jag e så sugen på å göra nått gottigt, nå godisaktigt, men det enda jag har hemma e typ socker, mjöl florsocker..... sucka.

• Kaldorei

något väldigt enkelt julgodis som man endast behöver ha ett fåtal ingredienser, som dessutom inte e så dyra?? tips någon?

• Kaldorei

ååååh, jag vill till staoil å köpa ingredienser till Kola....=/ blev så äckligt sugen på å koka kola eller knäck ju =( men har ingen som kan skjuts mig...snyft.

• Kaldorei

Fick inget svar i den andra julrecept tråden så jag postar väl samma fråga här.

**hm, jag satt precis å funderade lite. tänkte jag skulle koka kola å knäck imorgon. men kom på att vi kanske inte har nån bra kastrull till det. den vi har e jättestor sån gammal emaljkastrull. eller så har vi en liten aluminiumkastrull.... kanske inte blir så bra å koka i nån av dem....

men så kom jag på att vi ju faktiskt har en teflonwokpanna, dvs en stekpanna emd lite högre rundade kanter, undra om det går att koka i den?? nån som provat eller tror sig veta hur det kan funka??**

• Kaldorei

Hehe =) Jo, vi har vanliga kastruller, tänkte mest om det fastnar å sådär, å sen e dem så små dem vi har... antinge har vi små eller en jättestor..... därför jag kom på idé å göra i wokpannan.... får väl testa å se hur det blir =)

annicavillhabeis skrev 2007-12-14 16:48:24 följande:
    Ingen vanlig kastrull bara? det går utmärkt att koka knäck i. fast tror inte det spelar så stor roll egentligen vad man kokar den i, blir nog knäck vilket fall
Svar på tråden Julgodis/mat å bak!!!