• Maskinisten

Frun, 30år &gravid, vad ger man?

Tjenix!

Har ett litet dilemma, vad skall man ge sin gravida fru i trettioårs present?
    Snälla kom med förslag, för jag har verkligen ingen aning!

Budgeten är ganska rymlig...

Tack på förhand! / G

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-15 23:56:13:
    11/11 Det närmar sig....

• Svar på tråden Frun, 30år &gravid, vad ger man?
  • logg81

Tror det ska finnas speciella SPA grejer för gravida... Har hört lite rykten om det här på FL... hi hi

• Bei Bei

Axelssons eller gildaskolan.se har bra elevmassage & behandlingar för gravida.

Annars tycker jag du ska ge henne en energimassage. Fick det på bokmässan i Göteborg i helgen & det var det skönaste jag varit med om på länge!

Annars, en oväntad picknick i helgen? Ska ju bli fint väder i större delen av landet.

♥ Ronja ♥
  • Linsenstinsen

Massage, Ansiktsbehandling, Pedikyr(fotvård) Kan nog behövas nu när fötter och ben kan ömma. En hel dag bara för henne med allt detta kombinerat kanske? Eller bara en av grejerna hade jag blivit glad för! Sen tycker jag att du ska köpa något som hon kan behålla också..Kanske något litet?

• Bei Bei

Glömde säga att jag nog ska lämna denna tråden uppe i kväll så sambon kan läsa när han kommer hem i morgon bitti Han kan behöva sig en puff!

Din fru är nog lycklig TS

♥ Ronja ♥
  • AdoXa

Något som jag skulle uppskattat när jag var gravid var att bli fotograferad av en riktig fotograf, något snyggt konstnärligt gravidfoto! Nu har jag bara bilder jag helst vill glömma av magen (typ jag osminkad i mjukisbyxor och glasögon )

Graverade smycken tycker jag är bra presenter också. Kanske någon personlig mening som har mer bebisen att göra? Äh jag vet inte.

I'm not a vegetarian because I love animals, I'm a vegetarian because I hate plants!
  • October

Köp ett fint armband, typ en silverlänk, och sen när bebisen är född så får hon en namnbricka att hänga på, liknande det här www.namnsmycken.com/armband.html. Jag önskar mig själ ett sånt här armband fast lite grövre modell. Det finns flera att välja på, både på nätet och hos smyckesaffärer.

• Maskinisten
    October skrev 2007-10-05 08:56:43 följande:
    Köp ett fint armband, typ en silverlänk, och sen när bebisen är född så får hon en namnbricka att hänga på, liknande det här www.namnsmycken.com/armband.html. Jag önskar mig själ ett sånt här armband fast lite grövre modell. Det finns flera att välja på, både på nätet och hos smyckesaffärer.
    Jätte fint armband och en bra idé, tror dock inte det är hennes stil. Dock skall jag se om inte jag kan hitta något åt det hållet, fast mer sobert viket jag tror hon gillar bättre...
    Skal till Skotland nu, där kanske man kan hitta någe latjo.
  • Suri

Smycke är aldrig fel.
    Finns såååå mycket fint!

På FL är man själv, men aldrig ensam
  • qbtq

när jag var gravid och fyllde år fick jag en dag på yasuragi hasseludden i sthlm + en gravidbehandling där - åhhh det var guld värt! Den bästa behandling jag någonsin varit med om och hasseludden är som plats underbar att bara vara på. Vet att det kostar en del men det var det värt.
    annars så var det små lyxiga saker i vardagen som jag tyckte bäst om som gravid; yoga, massage eller bara slippa ta hand om tvätten under en månad Omtanke är viktigare än prislappen. Lycka till!

• Lotlas

En sak jag skulle blivit superglad för under min graviditet är en pedikyr! Man når ju knappt ner och klippa naglarna själv! Om du också vill ge henne något att behålla, så är foton en bra idé, tycker jag! Jessica Agert tar jättefina bilder på gravida (och ogravida)! www.jessicaagert.se

Bara det att du anstränger dig så för att hitta en bra present tycker jag är berömvärt!

• Panter tanten

Satt och dreglade över fina prylar på www.orrefors.se i går men då får man ha lite pengar kan få hur fina prylar som helst även graverat.

ÄLSKAR MIN PRINSESSA, BF 6 NOV
  • fröken fluga

Håller med Adoxa. Gravidfoto!
    Som kvinna känner man sig inte fin under graviditeten, men nåt år efter så finns det inget annat
    än graviditet som kan få en kvinna att känna sig vackrare

• Virren99

Håller med Lotlas att pedikyr är en bra present. Jag fyllde själv trettio strax innan vi fick vår son och av min sambo fick jag en videokamera, vilket jag blev jätte glad för.
    Lycka till.

• Miiiaaa

Jag fick ett vinglas från Orrefors när jag fyllde år nu under grav.

HAHA, inte så genomtänkt kanske. Men han ville att jag skulle få nått fint att dricka ur sen när jag kan! Lite sött ändå!

Sen fick jag Sex and the Cityboxen att fördriva tiden med nu på slutet, den tanken var däremot god!

Men ansiktsbehandling, manikyr, pedikyr, det vore nått som jag skulle uppskattat. Kanske en sminkkurs på makeupstore för 495kr sen får man välja ut produkter till det värdet.

• Butterfly83

Jag skulle nog också rösta på gravidfoto. OM du VET att hon känner sig trygg i den kropp hon befinner sig i nu... om du förstår vad jag menar. Glad Kan ju hända att hon bara känner sig stor och ful. Det är ju så olika hur alla känner sig under graviditeten.

Annars var det en jättebra idé med namnsmyckena. Har ytterligare en länk till liknande.
    http://www.vildavictoria.com/

Hoppas du kommer på något bra!

• Fille Fjonkan

Smycke, tycker jag. Alltid trevligt att kunna ha/bära en gåva år efter år. Halsband, armband eller ring i den metall hon föredrar tror jag är uppskattat

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Meria
    Gravidfoto - jättebra idé! Om man har råd och så, anlita gärna en makeup-artist till som kan styla henne för det hela också. Nya kläder till fotograferingen går ju att börja med också, även om många fina kort oftast är när de inte har mycket på sig...
    ♥ Loketok 061224 ♥
Svar på tråden Frun, 30år &gravid, vad ger man?