• smula86

Det var blod i ägget!

Eftersom jag jobbat kväll idag så skulle jag unna mig stekta ägg till frukost.
    Så först knäckte jag ett ägg i stekpannan, och det såg ut som vanligt. Sedan skulle jag knäcka ett till och då var det blod på gulan..:/ Kollade mina händer om jag hade skurit mig då jag knäckte ägget innan men det hade jag inte..:O

Någon som vet varför det kan ha vart blod i ägget?

• Svar på tråden Det var blod i ägget!
  • Drömmerdrömmar

fy va vidrigt!!! :-O usch, ingen aning...

• thessires

Kan vara att det är ett befruktat ägg....

• Drömmerdrömmar

alla ägg är väl befruktade? med tanke på att äggvitan är "kycklingen" och äggulan är maten hönan äter...

• Mizz Turko

ett befruktat ägg brukar ha blod

men det är väldigt sällan "ljus-maskinen" släpper igenom blod-ägg.

• johannaringer

Nej, alla ägg är inte befruktade. De ägg som sälj i affären SKA inte vara befruktade. Värphöns och tuppar hålls åtskilda.

Drömmerdrömmar skrev 2007-10-05 09:12:59 följande:
    alla ägg är väl befruktade? med tanke på att äggvitan är "kycklingen" och äggulan är maten hönan äter...
  • smula86

om det var bod i det ena ägget, skulle ni äta det andra som var ur samma kartong?

• Jesster
    smula86 skrev 2007-10-05 09:29:37 följande:
    om det var bod i det ena ägget, skulle ni äta det andra som var ur samma kartong?
    Ja, det är ju inget farligt, ser bara lite äckligt ut
    ..:: Längtan ::..
  • snobben

Som sagt så är inte äggen i affären befruktade men ägget med blod kan ju ha varit det då det i vissa slinker igenom kontrollen, inte vanligt men det händer. Visst skulle jag äta de andra äggen

Man är ju inte dum egentligen, har bara otur när man tänker.
  • LykkeLee
    Drömmerdrömmar skrev 2007-10-05 09:12:59 följande:
    Nej nej.. Äggulan är mer näringsrik för det är den som kycklingen lever på först, och sedan äggvitan.. äggvita är INTE kycklingen.
Svar på tråden Det var blod i ägget!