Lichen sclerosus - hjälp
Hej
Var idag hos läkaren pga av ihållande svamp infektioner har haft tre st sedan juli.. Jag trodde att jag som vanligt bara skall få lite kräm och så är det bra men icke. Eftersom att jag även haft ett ihållande sår eller spricka i analöppningen så börjar hon fråga tusen frågor om olika symptom m.m Jag berättar om det onda i rumpan och det eviga kliandet. Jag berättar även att jag har problem med att vara "trång" dvs att det gör ont i början av samlag. Detta trodde jag asbolut inte hade nått med vartannat att göra men då visar hon mig en symptom lista på lichen sclerosus och jag insåg snabbt att jag har nästan alla. Under själva gyn undersökningen såg hon även att jag hade små knottrer m.m och sprickan i analen var nästan hela vägen upp till vaginan. Hon berättade att sjukdommen även kan sitta i analen så kanske är det det jag har fått. Nu till min fråga .
Nån mer som haft dessa besvär vad hände med er? Undersökningar? Behandlingar? Ja jag vill i stort sett veta allt... Har även läst att det är ökad cancer risk när man har detta, stämmer det?
Tack på förhand