Kyckling på fredag? Kika på filmen..
www.djurensratt.se/portal/page&_dad=portal&_schema=PORTAL
Scrolla ner till filmen "kyckling på fredag?"..
www.djurensratt.se/portal/page&_dad=portal&_schema=PORTAL
Scrolla ner till filmen "kyckling på fredag?"..
Mums.
nu ska jag köpa grillad kyckling och äta idag, tack för mattipset
Är det en film om djurplågeri?
I så fall vill jag inte kolla, är väldigt känslig
Skulle knappast bli sugen på kyckling efter något sådant i så fall, men alla är vi ju olika.
Och hur tror fröken att kycklingen hamnar på din tallrik? Det är alltså okej att äta om man inte "vet" hur dom lever innan slakt?
Det där är väl knappast något nytt. Kolla annars här vad som gäller för Sveriges räkning och sluta köpa billiga broilers på lidl:
www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/djurskydd.4.1ee2ea81117a7a9441800080.html
Inte för att jag inte tror att det här kan hända, så måste jag nämna att man alltid skall tänka på vem som visar information i vilket syfte. Djurens rätt vill att alla skall bli vegetarianer och drar sig kanske inte för att visa filmer som tagits från djurfabriker som blivit stängda p g a att ägarna blev fällda för djurplågeri.
Men du kan vara sugen om du inte ser en sån film... Frågar återigen, en vecka efter att du sett en sån film... Kan du vara sugen då?
Hahahaha sikka vinklingar
*vägen till slakteriet är en ENORM skräckupplevelse??. Det händer ibland FRUKTANSVÄRDA olyckor på vägen*
har inte folk bättre för sig än att spilla tårar över maten vi äter ?
Älskar kyckling och tänker fortsätta äta det! Sen kan jag tycka att behandlingen är urusel på djur överlag. Men som sagt hur behandlas de gamla i långvården? Eller hur behandlas barn runtomkring i världen? Finns så mycket elände så skulle man bry sig för mycket så skulle man själv gå under.
Frågan är ju vad man kan göra åt det.
Kan du ändra på världsvälten? Nej
Kan du göra når direkt åt ekonomin inom skola och äldrevård? Nej
Kan du undvika att äta kyckling och kött? Ja
Ingen kan göra allt mena alla kan göra något
# Kan du undvika att äta kyckling och kött? Ja#
Möjligt men varför ska man säga nej till billig och gott mat ?
Ja jag kan sluta äta rent ekonomiskt, men som du säger -jag tycker att det är gott. Folk får kalla mig kall/svin -ja vad dom vill- ändrar inte mycket.
Varför ska jag sluta äta köt jag är gjord för att äta allt. det ser man pa mina tänder.
att välja vad jag äter och hur det jag äter har behandlas kan jag gjöra.
att gjöra nagot at hur värds svällten ser ut klart jag kan det.
att tro att om man slutar äta köt sa behndlas djuren bättre är lite väl naivt om mann inte tror att man genom att rösta och stödja kan hjälpa svältande.
Jag vill inte titta. Men jag är vegetarian av etiska skäl så jag kanske inte behöver.
Vad jag menar ligger på det personliga planet.
Kött är varken gott, billigt eller nyttigt i förhållande till vegetarisk mat.
lokisse:
Vad spelade din röst för roll i förra valet? Hjälpte det någon svältande?
Rent hypotetiskt: låta säga att du äter kyckling två gånger i månaden.
Det blir 24 kycklingar det senaste året. som inte hade behövt sätta livet till. Låt säga att nio människor till skippat den där kycklingen två gånger i månaden.
Det hade blivit 240 kycklingliv färre.
---
du hade klarat dig utan kyckling eller hur?
Men för just den kycklingen, den individen, så var det dennes liv...
---
Jag vet att jag inte kan övertyga alla, men jag kan försöka. och alla kan göra skillnad. Så enkelt genom så lite.
Jag skriver detta för att ni andra ska förstå hur JAG tänker när jag väljer bort det.
dom 24 kyklingarna hade väll rutnat nagonstans i stället.
Och att min röst spelade roll vet jag.
att säga att om alla bara later bli att äta kyckling sa far dom leva men att det inte spellar nagon roll om man röstar eller inte är lite för ojämn för min smak.
att man har valet är ju det som är bra att man kan välja om man vill äta kyckling eller inte.
att man kan välja vem man vill ska regera att man kan stödja olika organisationer eller bli aktiv innom olika organisationer.
Att man kan plocka in en uteliggare och lata denna andvända ens badrum och äta sig mätt en dag.
no pasaran skrev 2007-10-07 21:00:21 följande:
Kyckling till middag imorn! *S*
Klart att vi lever efter eferfragan.
men att säga att det inte spelar nagon roll vad jag röstar och att det är mer efektift att sluta äta kött.
Att säga att jag inte är insat är lite förhastat.
om man tar tex eu som ger bönder bidrag för att överproducera mjölk eller kött som sedan bränns eller hälls bort för att halla priserna stabila sa att vi kan ha kvar det öppna landskapen och mjölk bönderna övehuvudtaget kann överleva pa det dom tjänar.
Jag tror att det är bättre att satsa pa fair gehandelte produkter och kycklingindivider som levat och dött pa ett bra sätt.
Och att själv angaschera sig i politik och organisationer om man inte hittar nagon som företräder dom egna asikterna.
no pasaran skrev 2007-10-07 21:26:30 följande: