• Anonym

Varför är just din mamma bäst?

Av olika anledningar har jag egentligen ingen bra förebild som mamma. Jag är ensamstående så jag har inte heller någon pappa att dela mina funderingar med.
    Nu vill jag veta vad det bästa med just din mamma är. Du som är nöjd med din mamma och tycker att hon är bra, berätta varför! Hur fick hon dig att känna dig älskad och vad var viktigast - tiden, sakerna, bullarna, kramarna, vad?
    Jag vill veta allt .

• Svar på tråden Varför är just din mamma bäst?
  • Dudden

Min mamma har alltid funnits där, det är väl det viktigaste av allt! Hon har stöttat mej igenom allt jag velat tatt mej för och hon har alltid haft bra lösningar på det mesta.
    Vi gjorde väldigt mycket tillsammans när vi var små, mysiga campingsemestrar och bla en toppenresa genom Europa!
    Idag bor vi bara ett stenkast från varandra och träffas i stort sett dagligen, annars
    ringer vi! Vi kan ha otroligt roligt tillsammans. Just nu planerar vi en kryss till Åland tillsammans bara hon och jag. Men att bara sitta ner med en kopp kaffe är också mysigt, vi kan prata om precis allt. Hon är min bästa vän helt enkelt! Mamma, jag älskar dej!

• Anonym (min mamma)

Min mamma är bäst därför att:
    Hon alltid varit noga med rättvisa (har många syskon)
    Har sån kunskap om barn att hon vetat hur man är i olika åldrar och alltid handlat efter det, (om man uppskattar antalet presenter eller innehållet mest osv.)
    Alla är vi heeelt olika, med olika intressen och vad vi arbetar med på grund av att hon uppmuntrat oss alltid till att göra det vi tycker om och framhävt våra bra sidor.
    Vi har en fruktansvärt bra och tight kontakt i hela familjen, på grund av att vi uppfostrats till ärliga människor som säger vad vi tycker men alltid lagt kärlek främst.
    Mamma har aldrig ljugit...(har det funnits godis i skåpet och man frågat, så har hon sagt att det finns där men att man inte får äta det osv :o).....) såna små saker har gjort att man vet att mamma alltid säger som det är och man litar på henne till 100 %.

Hon har inte varit någon "lek" mamma direkt som busat runt, men vi har alltid bakat, diskat, lagat mat, ritat spelat spel och sånt med henne, och från det vi var små har vi varit "tvugna" till att exempelvis boka biljetter själv och såna saker, vilket gjort att man inte är rädd och osäker inför nånting sånt.

Den första man ringer till när det är något man funderar över, är ledsen över, är glad över osv. är mamma. Hon är heeelt fantastisk!

Hennes strategi har alltid varit att barnen går först, speciellt de mindre barnen, (hon känner inte att hon "offrat" sig, det var ju hennes val att få barn) men nog njuter hon också nu av frukterna av att för så många barn vara världens bästa mamma och vi gör allt för henne nu.....

Min mamma är världens bästa! (pappa är ju också såklart med på ett hörn, men det handlade ju om mamma nu :o))

Roligt med en så här positiv och glad tråd TS!

• Anonym (min mamma)

och jag tycker att tiden som hon lagt ner med en, sett till att var och en fått egentid med henne, har varit det absolut bästa (det är ju då man lärt känna varann på riktigt)

• Emmsen

Min mamma är bäst för hon har alltid funnits där till 100%. Och hon har fått en att känna sig älskad, berattar varenda dag att hon älskar en, fasten jag inte bor hemma så slutar hon samtalen med att säga jag älskar dig. Sen kramar hon en mycket och de får en att må bra.
    Sen när jag var gravid så var mamma den enda som inte tjatade om hur jag skulle göra, utan hon sa välj de som du vill. Vill du behålla barnet så gör de, om du vill göra en abortså välj de. Jag finns i vilket fall som helst (vart gravid som 19-åring och de tog slut med pappa). Mamma stöttade mig under hela gradiviteten, var med hos barnmorskan när hon kunde och var sen med under förlossningen och stannade hemma tio dagar från jobbet efter de för att hjälpa till. Fick bo hemma tills jag kände mig redo att flytta (flyttade när lillan var tre månader). Ja hon finns alltid där.

Kan sammanfatta de som såhär: min mamma är bäst och jag älskar henne. (kan lägga till att många kompisar, även syskonens kompisar, är avis för att hon e våran mamma! snacka om roligt för oss.. )
    Blev nog lite rörigt, men hoppas ni fattar.

• Lisa1980

Min mamma e bäst för att:.....
    - Hon lyssnar alltid på mig när det var något jag ville berätta.
    - Hon ger mig alltid råd och stöd i mina beslut.
    - När jag gick i skolan hade hon ofta varm choklad, nybakade bullar och ville veta allt som hänt i skolan under dagen när jag kom hem.
    - När jag var mindre och kom hem från lekis så bad jag henne alltid sluta med det hon gjorde och så skulle vi gosa en stund , det gjorde hon ALLTID.
     Mamma och jag pratar dagligen....vet inte vad jag skulle göra utan henne .
     Hon är helt enkelt bara super underbar.

~Mina Underbara Barn Pontus 4 och Saga 2 och Lille Casper~
  • Anonym

Jag blir alldeles rörd av era svar, lite tårögd .
    Vilka fantastiska mammor ni har! Det är mycket intressant för mig att läsa, jag får jättebra råd genom era berättelser.
    Tack för att ni delar med er!
    Jag vill gärna läsa mer .

Svar på tråden Varför är just din mamma bäst?