lurade jag mina köpare?
jag satte ut en sak på blocket härom dagen. visste inte hur mycket jag skulle ta utan var mest glad över om någon skulle vilja köpa det. men vad fel jag hade! jag blev helt nermailad och sönderringd direkt efter att annonsen kommit in.
jag och min man fick ta bort annonsen dagen efter och hade då kontakt med tio potentiella köpare. saken vi säljer kräver viss kontakt med köparen, det har med mått och montering att göra. vi bestämde oss för att ha en bestämd visningsdag och det var igår. jag sa via mejl till de intresserade att man kunde komma och kolla imorgon, att det fanns fler itresserade och att mina mail gick ut till dem alla.
igår kom några och tittade, det visade sig att alla var intresserade. vi stod nu med fyra köpare (en kom inte) och lovade att ge dem besked senare.
jag och min kille kunde inte bestämma oss för vem som skulle få köpa varan, dessutom kändes det som om alla hade samma behov -alla var barnfamiljer och alla var trevliga.
vi bestämde oss till slut för att det var justast att alla fick lägga varsitt bud och den som la högst fick köpa varan. priset från början var klart i underkant så det var ju ganska tydligt att vi inte försökte skinna någon på pengar; det fanns mycket goda marginaler att höja priset utan att det kunde svida för någon.
nyss fick jag ett jättesurt mail av en av köparna som tyckte att vi varit orättvisa som inte skrivit att det gällde budgivning i vår annons. de tyckte att det var först till kvarn som skulle gälla. jag har ingen aning om i vilken ordning folk ringde, mailade och sen dök upp här. hur tusan ska jag kunna veta vem som är "först till kvarn"?
är jag helt dum i huvudet som faktiskt inte tycker att jag gjort fel, men ändå har ångest över att någon blev arg på mig? jag har sålt tusen saker innan på annons men inte varit med om detta. försöker alltid vara korrekt, rättvis och göra rätt för mig. men hur var det denna gången; gjorde jag fel?