• Lantani

Ni som handdiskar, vad använder ni att diska med?

Lite nyfiken på vad andra som handdiskar använder att diska med.

Använder ni diskborste eller svamp eller vad använder ni?
    Fyller ni upp ena delen av vasken eller diskar ni i rinnande vatten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-07 13:17:24:
    Kanske ska säga hur jag själv gör:
    Brukar alltid ha yes diskmedel, tycker det är absolut bäst och diskar under rinnande vatten. Har använt diskborste senaste tiden men tänkt prova svamp nu.

Hur ofta byter ni eran svamp?
    Ställer ni den rena disken i ett diskställ eller torkar ni den?

• Svar på tråden Ni som handdiskar, vad använder ni att diska med?
  • piixelslyna

Jag använder en diskborste med diskmedel i. Diskar under rinnande vatten.

jag är skitsnygg!
  • blommanigbg

Yes.. Fyller upp diskhon med varmt vatten och diskar med diskborste. Lägger det åt sidan. Eller i andra diskhon. Sedan sköljer jag av alltihop samtidigt under rinnande vatten..

• Polgara

Disksvamp eller diskborste under strilande vatten....hittar ingen propp som passar vår diskho.Fundersam 

• CarlHerman

Svamp, tycker inte alls om att använda diskborste längre. Diskborstar blir så äckliga direkt. Under rinnande vatten för vi har aldrig så mkt handdisk, har bänkdiskmaskin också.

• Mondino

Diskar med svamp och borste beroende på pryl. Oftast under rinnande vatten, men när jag inte hade diskmaskin då hällde jag upp diskvatten, och sen sköljde under ljummet rinnande vatten och lät sen självtorka i diskställ. Håller med dig om att Yes är absolut bäst. Framför allt extremt drygt.

• Lantani

hur länge använder ni svamparna innan ni byter? blir de inte rätt äckliga fort?

Svar på tråden Ni som handdiskar, vad använder ni att diska med?