• Anonym (Trött)

NÄR får man vara ifred och bara kunna vara...?

Jag är deprimerad, sur och grinig ibland. Har svårt att slappna av och kan inte riktigt ta till mig att jag ALDRIG får vara ifred i mitt eget hem.

Har två små barn som kräver full uppmärksamhet hela tiden. Så fort jag vill sätta mig en stund och vila tex i soffan och läsa klättrar de genast upp i knät. Varje dag är det "Mamma, vad är det här?" "Mamma, titta på mig" "Mamma, lillebror busar" "Mamma, storasyster är dum" "Mamma jag tycker inte om maten".............

Mina barn är små ännu och jag älskar dem överallt annat men idag är en sån där dag när jag helst av allt bara skulle vilja ligga under en filt i soffan och läsa en bok. NÄR får man vara ifred i sitt eget hem igen? När barnen är runt 10 år? När de är 15 år? När de flyttar hemifrån?

Inte ens när jag är sjuk får jag vara ifred. Inte ens när både jag och maken är hemma - till och med om jag drar mig undan så kan barnen inte bara vara med pappa eller leka utan måste alltid undra vad jag är eller vad jag gör. Kan inte ens gå ut ur rummet innan barnen fråga "Vart är du mamma"..

SUCK - skulle gärna vilja ha en dag helt själv i mitt hem!!

• Svar på tråden NÄR får man vara ifred och bara kunna vara...?
  • Zaria

Inga mor/farföräldrar som vill passa barnen något dygn? Annars kanske pappan kan ta med sig barnen någonstans och hitta på något kul så du kan få en dag för sig själv?

• Anonym

Jag känner igen det där.

Jag har alltid varit lite av en ensmavarg och trivs med att vara själv emellanåt.

Det skulle vara lyx att bara få 5 minuter på toa alldeles själv utan att nån sliter upp dörren eller står utanför och bankar

• Anonym (Trött)

Jo visst kan det lösas så men jag skulle så gärna vilja leva "normalt" i hemmet med min familj ALLA dagar hela tiden

Zaria skrev 2007-10-07 14:45:12 följande:
    Inga mor/farföräldrar som vill passa barnen något dygn? Annars kanske pappan kan ta med sig barnen någonstans och hitta på något kul så du kan få en dag för sig själv?
  • Anonym (Trött)

Jag har också varit ensamnvarg och trivs jättebra med att vara ensam ibland. NU om maken åker iväg och jag sitter själv tex en fredagskväll när barnen sover får jag värsta spelet och kan inte slappna av... Skumt?

Anonym skrev 2007-10-07 14:46:50 följande:
    Jag känner igen det där.Jag har alltid varit lite av en ensmavarg och trivs med att vara själv emellanåt.Det skulle vara lyx att bara få 5 minuter på toa alldeles själv utan att nån sliter upp dörren eller står utanför och bankar
  • Anonym
    Anonym (Trött) skrev 2007-10-07 14:49:59 följande:
    Jag har också varit ensamnvarg och trivs jättebra med att vara ensam ibland. NU om maken åker iväg och jag sitter själv tex en fredagskväll när barnen sover får jag värsta spelet och kan inte slappna av... Skumt?
    dom kvällarna ser jag framemot men ungarna känner det på sig så då passar dom på att vakna upp.
    det slår aldrig fel.
  • Inte bara mor

Be din man ta ut barnen ett par timmar, gör underverk för en utarbetad mamma!

• Anonym

Mina har blivit tonåringar och först nu har jag mycket egen tid och döm om min förvåning när man saknar när de hängde efter en. Man är och kommer aldrig att vara nöjd

• Anonym (Trött)

Tack för era inlägg.

Visst jag mannen gå ut med barnen eller resa bort och så men jag saknar så känslan av att bara kunna gå runt i mitt eget hem och göra lite det som faller mig in - inte få iväg familjen utan jag vill vara med min familj men är så trött på det här att bara serva barnen hela tiden. De skriker och gapar så fort jag lämnar rummet, de vill visa små dammkorn 468464 gånger, måste sjunga 500 sånger innan jag kan laga mat..

Nu överdriver jag men jag vet att barnen är små och behöver mig och jag älskar dem och är där för dem hela tiden, men jag har tappat bort mig själv och när de väl flyttar hemifrån kommer jag stå där helt handfallen för jag inte kommer ihåg vad jag själv tycker om att göra..

• silhuett

Läs en distanskurs och ha barnen på dagis. Då får du vara hemma i lugn och ro

• Anonym

Ibland måste du visa att du behöver göra egna saker och låt dem då skrika hur mycket du vill. Serva inte hela tiden det får du ångra när de blir äldre.

Svar på tråden NÄR får man vara ifred och bara kunna vara...?