NÄR får man vara ifred och bara kunna vara...?
Jag är deprimerad, sur och grinig ibland. Har svårt att slappna av och kan inte riktigt ta till mig att jag ALDRIG får vara ifred i mitt eget hem.
Har två små barn som kräver full uppmärksamhet hela tiden. Så fort jag vill sätta mig en stund och vila tex i soffan och läsa klättrar de genast upp i knät. Varje dag är det "Mamma, vad är det här?" "Mamma, titta på mig" "Mamma, lillebror busar" "Mamma, storasyster är dum" "Mamma jag tycker inte om maten".............
Mina barn är små ännu och jag älskar dem överallt annat men idag är en sån där dag när jag helst av allt bara skulle vilja ligga under en filt i soffan och läsa en bok. NÄR får man vara ifred i sitt eget hem igen? När barnen är runt 10 år? När de är 15 år? När de flyttar hemifrån?
Inte ens när jag är sjuk får jag vara ifred. Inte ens när både jag och maken är hemma - till och med om jag drar mig undan så kan barnen inte bara vara med pappa eller leka utan måste alltid undra vad jag är eller vad jag gör. Kan inte ens gå ut ur rummet innan barnen fråga "Vart är du mamma"..
SUCK - skulle gärna vilja ha en dag helt själv i mitt hem!!