• sheeba

Är det något som sitter på vänster sida under revbenen?

Ja nått är det ju såklart får jag ju hoppas
    Men jag fick ont på samma ställe i går, krampar och värker. Då hade jag ätit kyckling nu har jag ätit en piråg och dte gör ont igen.
    Sitter nästan precis under det sista revbenet kan man säga. Det brukar gå över men jag märker att jag får det efter mat speciellt på vänster sida är det riktigt jäkligt så är dte på andra med. Det sitter bara där och värker kankse neråt en liten bit också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-07 21:08:33:
    Glömde skriva att det sitter liksom ut mot sidan nästan så man tänker att man kommer ut i midjan.

• Svar på tråden Är det något som sitter på vänster sida under revbenen?
  • kozzan

tror att magsäcken sitter där, sen har du ju njurarna som är där i området oxå

• sheeba

Glömde skriva att det sitter liksom ut mot sidan nästan så man tänker att man kommer ut i midjan.

• kozzan

en kompis hade en knöl som ömma under ena revbenet och det visade sig att det var njuren som tagit en promenad och bosatt sig där. hon är väldigt smal så därför kände hon den, så det var njuren som var knölen...

• sheeba

Jasså så nu börjar organen att leva vilt där inte med
    Jag är rätt så rund av mig så jag känner inget känner revbenen men inga knölar.

• kozzan

det är säkert bara tarmar eller magsäcken. har opererat min magsäck och då sa de att den satt under/bakom vänster revben

• Deoran

Ont i magen...troligen ...

Normalt efter mat då koncentrationen av saltsyra i magsäcken ökar

KAN bero på bakterien helicobakter pylori som kan tas bort med en kombinationskur antibiotika.

GÅ till doktorn o klaga så får du ett test för Helicobakter.

• Hanah

Magsäcken sitter inte så långt ner som under det sista revbenet. Nere i midjan menar du??

• systernegativ

Där du har ont gör tjocktarmen en krök och där är det vanligt att det samlas luft som kan ge smärtor. Viss mat är mer gasbildande än annan, och ger starkare symtom. Utan närmare undersökning är det förstås svårt att svara på om det är det du drabbats av, men jag tycker att det låter som en rimlig förklaring till dina smärtor.

• minasöner

jag bruakr få sådär hux flux, men det är nåt som kommer i kläm känns det som, nån nerv eller nåt

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens underbaraste William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • systernegativ

Tessan:
    När gaser ansamlas, utvidgas tjocktarmen, vilket är anledningen att symtomen utlöses.

• SystraMi

Det kan vara magsäcken, det kan vara tarmen, har du mkt besvär eller är orolig så kontakta läkare.

• systernegativ

Ja, det är ju svårt att ställa en diagnos utan närmare undersökning. Man kan ju söka lite input såhär på familjeliv, men om man undrar på riktigt ska man ju vända sig till sjukvården för en riktig undersökning.

• systernegativ

Bukspottskörteln sitter där också. Men utan att ha andra symptom än tidigare nämnda, och med tanke på att smärtan suttit på båda sidor är det inte speciellt sannolikt att det är något annat än just tarmarna. Men som sagt, är TS orolig på riktigt bör hon ju kontakta sjukvården och inte nöja sig med gissningar på FL.

Svar på tråden Är det något som sitter på vänster sida under revbenen?